Profil Rejser fornyr Europa

Som noget nyt sætter Profil Rejser i sit netop udsendte Europa-program ekstra fokus på ”Sæsonens Rejsemål.” Det er Irland, som også pryder forsiden og starten af det flotte katalog fra Danmarks største turoperatør.




”Ideen støttes af det irske turistkontor i København,” hedder det i pressemeddelelsen – og ved pressemødet i går, sagde Profil Rejsers adm. direktør, Jahn Schapiro, til Take Off: ”Vores generelle forretning er baseret på samspil med leverandørerne.”




Op mod 4.000 af Profil Rejser Europa-rejser er til Irland – de er ca. 10% af det samlede antal danske rejsende til Den grønne Ø om året.



Europa-rejserne er med 60.000 af de ca. 105.000 årlige rejser numerisk størst hos Profil, mens de omsætningsmæssigt er under halvdelen af den halve milliard DKK, Profil Rejser omsætter for. Profil Rejser fik et lille overskud i fjor, men det endelige tal kendes endnu ikke.



”Og hvor mange rejser, vi samlet kommer til at sælge i år, afhænger i øjeblikket af, hvad der kommer til at ske i Irak,” sagde Jahn Schapiro.



Blandt de andre nyheder, der nu kan sælges på de ca. 500 rejsebureauer, som har Profil Rejsers varer på hylderne, er krydstogtssejladser ned af Nilen og et Middelhavskrydstogt på luksusyachten SeaDream.




Der er nye rejsemål på den smukke kyststrækning ved Sorrento og Amalfi i Syditalien – og den spanske storby Sevilla indgår nu i udvalget af europæiske storbyer. Som en nyhed kan kunderne nu flyve til Venedig og hjem fra Barcelona, begge ture med Maersk Air – der er lavprisfly mellem de to sydeuropæiske byer.




En anden kombination er EuroStar-toget mellem London og Paris eller hydrofoilbåd mellem Wien og Budapest. Der er også kommet rundrejser i Baltikum – Estland, Letland og Litauen – og meget mere i Profil Rejsers nye Europa-program.

Skrevet af