DFDS fremrykker genåbning af rute til England – som hurtigt blev udsolgt

Askeskyen giver fuldt hus på DFDS’ ruter mellem København og Oslo samt på Amsterdam-Newcastle. Det var meningen, at skibet Dana Sirena først på torsdag kunne genoptage ruten mellem Esbjerg og Harwich, men DFDS meddeler mandag middag, at man har skibet tilbage fra et planlagt eftersyn på et værft i Fredericia allerede i morgen, tirsdag.
Dermed kan der sejles én ekstra tur i begge retninger. De to ekstra afgange blev udsolgt på få timer.

 

Der bliver afgang fra Esbjerg tirsdag kl. 18.45 med ankomst næste morgen til Harwich – herfra sejles tilbage til Esbjerg kl. 17.45, engelsk tid. Skibet har knap 200 kahytter med ca. 600 senge.
DFDS’ callcenter har telefon: 33 42 30 00.
DFDS opdaterer løbende sin hjemmeside med information om ledige pladser på rederiets ruter.

Dana Sirena er i øjeblikket udsolgt til tirsdag i næste uge –mellem Esbjerg og Harwich.

 

Generelt har færgerederier som DFDS Seaways det godt i disse dage, hvor store dele af Europas luftrum ligger øde hen. Søndag sagde landechef for rederiet i Danmark og Sverige, Kim Heiberg, til Take Off:

 

”Det går godt, vi er glade for at hjælpe mange tusinde med at komme tættere på deres hjem. Vi har bl.a. kæmpe efterspørgsel på vores rute Amsterdam-Newcastle, hvor der først er plads på søndag.”

 

DFDS’ største passagerrute, København-Oslo, har været udsolgt siden lufthavnene lukkede i torsdags. Men mange passagerer køber først billet på afrejsedagen – der er jo også mulighed for tog eller bil mellem de to byer.
 
”Fredag morgen havde vi 400 ledige pladser fra København til Oslo, men de blev alle solgt inden afgangen kl. 17. Mange rykker sammen i større kahytter, så alle senge bliver fyldte. Vi har i øjeblikket ledige pladser mandag fra både København og Oslo, men mon ikke de også bliver solgt,” siger Kim Heiberg og tilføjer:
 
”I forvejen er 75-80 % af vores kapacitet solgt i navnlig weekenderne, så vi har ikke megen plads at give af. Der er dog bedre plads på ugedagene. Vi havde i weekenden vores call center åbent – både torsdag og fredag fik vi besvaret ca. 1.000 opkald, dobbelt så mange som på en normal dag.”

Skrevet af Henrik Baumgarten