Stigende sommersalg hos DFDS Seaways

DFDS Seaways høje forventninger til dette års sommersalg på København-Helsingborg-Oslo er indfriet. ”Vi havde regnet med en passagervækst på ca.

10% sammenlignet med sidste år. Men lige nu ligner det en stigning på omkring 20%,” siger Jes Svare, Country Manager for DFDS Seaways Danmark og Sverige.



En af hovedårsagerne er, at det er lykkedes DFDS Seaways at få mere ferietrafik på de to skibe

mellem København og Oslo, Pearl og Crown, begge med efternavnene “of Scandinavia.”



I foråret indførte rederiet et nyt prissystem med

flydende priser. Det betyder lavere priser, hvis rejsen bookes i god tid eller på afgange med mindre efterspørgsel.

En anden årsag til det stigende sommersalg er en øget interesse for rederiets MiniCruise-produkter, ikke mindst pga. de nye aktiviteter, herunder et musikprogram med kunstnere som Lars H.U.G. og Cæcilie Norby om bord.



Desuden vælger flere oversøiske turister, der besøger Danmark, bl.a. japanere og amerikanere, at sejle med DFDS på København – Oslo som en del af deres Skandinavien-rundrejse.



DFDS’ hovedrute mellem København og Oslo er ikke kun befolket med skandinaviske passagerer – faktisk er hver sjette i gennemsnit fra andre lande.



De fleste udenlandske gæster kommer fra lande, hvor DFDS har egne salgskontorer, England, Tyskland osv.

Men ca. 65.000 af rutens i alt over 800.000 årlige passagerer kommer fra mere eksotiske områder.

Største bidragyder er Asien, navnlig Kina og Japan, med 36% af de 65.000, sydeuropæerne udgør 17%, USA 15% og Østeuropa 13%.



Faktisk har Oslo-ruten så mange kinesiske og japanske gæster, at der findes menukort på kinesisk og japansk samt en lille folder med information om det toldfrie salg på japansk.

Skrevet af