Turistmyndighederne i emiratet Ras Al Khaimah indgår partnerskab med den europæiske rejsebureauforening, European Travel Agents’ and Tour Operators’ Associations.
Den nye aftale mellem Ras Al Khaimah Tourism Development Authority (RAKTDA) og European Travel Agents’ and Tour Operators’ Associations (ECTAA) er led i emiratet Ras Al Khaimah, RAK, omfattende salgsfremstød i Europa.
RAKTDA har underskrevet et aftalememorandum med ECTAA for at øge turismen fra Europa til Ras Al Khaimah. Aftalen blev underskrevet af administrerende direktør for RAKTDA, Haitham Mattar og generalsekretær for ECTAA, Michel de Blust.
Ifølge aftalen giver ECTAA – som Dansk Rejsebureau Forening (DRF) er medlem af – tilsagn om at promovere Ras Al Khaimah som den foretrukne destination blandt sine 70.000 medlemmer, oplyser RAKTDA i en pressemeddelelsen. RAK tilbyder sig blandt andet med langstrakte strande, historiske forter, bjerge, ørkener og forskelligartede landskaber.
Ras Al Khaimah ligger en times kørsel fra Dubai International Airport og er et af de syv emirater i De forenede Arabiske Emirater, UAE.
Aftalen, der omtales som ”The Preferred Destination Programme” omfatter to halvårlige møder. Det første holdes i Polen i juni, mens RAK vil være vært ved det andet i december. I samme anledning bliver det muligt for ECTAA’s medlemmer at besøge Ras Al Khaimahs MICE-faciliteter samt opleve destinationen med egne øjne.
Vil fordoble besøgstallet
Michel de Blust, generalsekretær for ECTAA, udtaler: ”Ras Al Khaimah er et populært turistmål blandt europæere, da der er sol året rundt, smukke strande, en rig kulturhistorie og autentiske oplevelser. Vi er overbeviste om, at dette partnerskab med RAKTDA vil vise Emiratets mangfoldighed og mange tilbud samt øge antallet af besøgende.”
Administrerende direktør for RAKTDA, Haitham Mattar, siger om partnerskabet:
”Vi har oplevet en betydelig vækst i de europæiske markeder i 2018, der bidrog til tocifrede stigninger i besøgstallene. Når vi ser frem mod vores mål for besøgende, som ligger på 1,5 millioner i 2021 og tre millioner i 2025, er det vigtigt at opretholde dette momentum. Vi værdsætter at opbygge strategiske relationer med nøgleaktører i rejsebranchen og turistsektoren, for at sikre os, at vi får fremhævet de unikke oplevelser, Ras Al Khaimah har at byde på. Vores fantastiske oplevelser, som blandt andet verdens længste zipline, har hjulpet med at sætte RAK på verdenskortet, men vi skal fortsætte med at promovere destinationens mangfoldighed til vores kernemålgrupper.”
Ras Al Khaimah repræsenteres i Norden af det danske GSA-bureau United Spirit Nordic, der har hovedkontor i København.
Relaterede artikler:
Emirater havde rejsebranchen til roadshow