Endnu et rejsebureau prøver kræfter med krydstogt

 ”Vi søsatte Cruise Market for et par måneder siden, men er gået stille med dørene indtil nu. Vi ville være sikre på, at vores hjemmeside ikke havde nogen børnesygdomme,” siger Mia Otterstad, daglig leder for Cruise Market i København, til takeoff.dk
Hun forventer at Cruise Market i år kan sælge krydstogter for ca. fem mio. kr.

 

”Vi har valgt også at sælge krydstogtrejser, fordi vi kan opnå synergier ved at tilbyde krydstogter til de samme familier, der rejser med os på skiferie via Hyttespecialisten,” siger Mia Otterstad. Hun har tidligere været kontraktmanager for hotelaftaler i Skandinavien hos bl.a. DFDS Seaways samt arbejdet for Rejsecenter Norge.

 

Rejsebureauet har fire ansatte – mest kendt i rejsebranchen er nok Mette Milbæk.
 
Bag Cruise Market står den svenske rejsebureaukæde Resia og Bengt-Martins, som også ejer skiferiebureauet Hyttespecialisten, der i Danmark årligt omsætter for tæt på 16 mio. kr.

 

”Fra at i manges øjne at have været et luksusprodukt for en smal målgruppe, er udbuddet indenfor krydstogter i dag meget bredt,” siger Mia Otterstad og tilføjer:
”Salget af krydstogter har haft en positiv udvikling de seneste år. I 2009 rejste ca. 170.000 skandinaver ifølge Cruise Market på krydstogt.
 
Cruise Market er den ene halvdel af svenske Bengt-Martins Rejser i Danmark. Den anden halvdel hedder Hyttespecialisten og er førende i Danmark indenfor skirejser til Norge og Sverige, oplyses det. Bengt-Martins er et dansk selskab i den svenske rejsekoncern Bengt-Martins, der igen indgår i Resia Travel Group, Nordens største privatejede rejsebureaukæde.

Skrevet af Henrik Baumgarten