Fra venstre: Koncernchef John Snyder og områdechef Greg O’Neil fra BCD Travel åbner det nye servicecenter. (Foto: BCD Travel | PR)

Erhvervsrejsebureau investerer i hjælp til kunderne

Personalet i et nyt servicecenter skal yde kundeservice til BCD Travels kunder og rejsende i flere lande, så der er hjælp at hente døgnet rundt. Der er indtil videre ansat 200, og flere er på vej.

BCD Travel har etableret et stort nyt servicecenter i Colombo på Sri Lanka. Herfra skal de ansatte fremover besvare spørgsmål og udføre en række opgaver for det globale erhvervsrejsebureaus kunder.

Konkret skal de ansatte være klar til at servicere BCD Travels kunder i Australien, Hong Kong og Singapore døgnet rundt, men personalet får også til opgave at betjene rejsende fra andre dele af verden, når servicecentrene i et givent land holder lukket.

I øjeblikket er der 200 fuldtidsansatte i Colombo-centeret, men meldingen er, at det antal skal øges. BCD Travel anslår, at servicecenteret inden året er omme vil vokse til en størrelse, hvor det er en af rejsebureauets mest omfangsrige operationer i Asien-Stillehavsområdet.

Bliver det første TMC
Sri Lanka er blevet valgt som hjemsted for det nye servicecenter, da landet både har rigeligt med potentielle ansatte med erfaring inden for kundeservice-sektoren, mens landet også har gunstige økonomiske forhold som gør det attraktivt at etablere en sådan operation, oplyses det.

BCD Travel har allerede erfaringer med at drive forretning i Sri Lanka, da selskabet har haft en tilstedeværelse i landet siden 2018. Bureauet er desuden det første Travel Management Company (TMC), der tilslutter sig landets såkaldte Board of Investment.

Det er en organisation, der arbejder med at få udenlandske virksomheder til at investere i Sri Lanka med henblik på at skabe arbejdspladser og øge den lokale økonomi. John Snyder, koncernchef for BCD Travel, mener, at det siger noget om rejsebureauets værdier.

”At investere i et land, der er ved at lægge afstand til den politiske og økonomiske ustabilitet, der har præget det, er ikke blot i tråd med vores strategi for bæredygtig vækst, men det demonstrerer også, at vi ønsker at drage omsorg for de lokalsamfund, hvor vi er til stede, og gøre det muligt for dem at brødføde sig selv i fremtiden,” siger han.

Harmonerer med strategien
Etableringen af servicecenteret er den seneste i en række investeringer, BCD Travel har foretaget. Virksomheden har blandt andet udvidet omfanget af forretningen i en række lande i flere dele af verden. Derudover har BCD Travel opkøbt et reklamebureau, en eventvirksomhed samt flere aktører inden for forskellige dele af rejsebranchen.

Det nye servicecenter i Sri Lanka flugter godt med den strategi, BCD Travel følger, fortæller Greg O’Neil. Han er områdedirektør for rejsebureauets aktiviteter i Asien-Stillehavsområdet, Mellemøsten og Afrika, og derudover står han i spidsen for den afdeling, der kaldes BCD Global Network.

”Vores aktuelle vækststrategi på verdensplan hviler på en række investeringer, der både er til gavn for vores kunder, vores ansatte og den kultur, vi vil fostre i virksomheden. Vi er stolte af, at vi kan skabe flere muligheder for talentfulde mennesker samtidig med, at vi opfylder vores kunders skiftende behov.”

I 2022 blev BCD Travel kåret som bedste erhvervsrejsebureau ved Danish Travel Awards. Virksomheden løb med sejren foran American Express Global Business Travel og Top Rejser.


Relaterede artikler:

De vandt Danish Travel Awards 2022

Mange stressfaktorer ved forretningsrejser

Erhvervsrejsebureau fyrer 3.000 ud af 14.900