Få har cruiseproblemer

”Oplev det, der gør et Costa krydstogt til noget ganske særligt,” er måske ikke den smarteste sætning af have stående på sin hjemmeside, når man er Costa Cruise Line i disse dage.

 

Det er ikke desto mindre tilfældet, eller var det i hvert fald i går aftes. Samtidig debatteres heftigt over hele verden, hvilken betydning det vil få for fremtidens salg af krydstogter. Her er det nok helt afgørende om man spørger dem, der er vant til at holde krydstogtferie, eller de måske interesserede.

 

Store amerikanske aviser kører analyser på deres hjemmesider. Blandt dem med 1.100 stemmer et med følgende resultat:

 

”Jeg har fået mindre lyst til at tage på cruise” – 23 procent
”Det gør bestemt ingen forskel for mig ” – 41 procent
”Jeg vil bruge de muligheder, der nu kommer med store rabatter” – 30 procent
”Jeg skal overhovedet ikke på cruise” – 6 procent.

 

Svarene giver indtryk af, at det er fra folk, som i forvejen tager på krydstogter. De ved godt, at der efter enhver krise i luftfart eller på havet kommer en afmatning i salget, der betyder store rabatter på flere afgange.

Skrevet af redaktionen