Charterbureauers hjemmesider er for ens

Charterbureauerne ved, at danskerne er glade for at finde og bestille rejser på nettet, og derfor bruger de også mange penge på deres sider. Men siderne er alt for ens, og de glemmer så at sige at være sig selv. Selvom bureauerne bruger megen energi på deres sider, og forbrugerne er glade for dem, viser seneste undersøgelse fra analysebureauet Userneeds, at der savnes anderledes måder at bestille rejser på. Desuden under det mange, at charterbureauerne lader så mange søgninger komme frem uden resultat.
Undersøgelsen viser også, at der slet ikke er noget ønske om lange tekstbeskrivelser af destinationen, og at forbrugerne hellere vil have kommenterede billeder eller slide shows, som Star Tour tilbyder. Bedst vil være korte film med beskrivende tale, og ifølge Henrik Schmidt fra Userneeds kunne charterbureauerne lære meget om optimering af indgangene til rejsemålene af ejendomskæderne, der har forstået, at søgningen skal overstås meget hurtigt.
(Jyllands-Posten Digitalt 24.11.2005)

Skrevet af