Charterbureauers hjemmesider er for ens

Charterbureauerne ved, at danskerne er glade for at finde og bestille rejser på nettet, og derfor bruger de også mange penge på deres sider. Men siderne er alt for ens, og de glemmer så at sige at være sig selv. Selvom bureauerne bruger megen energi på deres sider, og forbrugerne er glade for dem, viser seneste undersøgelse fra analysebureauet Userneeds, at der savnes anderledes måder at bestille rejser på. Desuden under det mange, at charterbureauerne lader så mange søgninger komme frem uden resultat.
Undersøgelsen viser også, at der slet ikke er noget ønske om lange tekstbeskrivelser af destinationen, og at forbrugerne hellere vil have kommenterede billeder eller slide shows, som Star Tour tilbyder. Bedst vil være korte film med beskrivende tale, og ifølge Henrik Schmidt fra Userneeds kunne charterbureauerne lære meget om optimering af indgangene til rejsemålene af ejendomskæderne, der har forstået, at søgningen skal overstås meget hurtigt.
(Jyllands-Posten Digitalt 24.11.2005)

Skrevet af

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.