Oliepriser skaber nye rejsetrends



Hos Star Tour har 30 procent flere kunder har sikret sig næste års sommerrejse allerede nu i forhold til på samme tid sidste år.



Det er hovedsagelig børnefamilierne, der er hurtigt ude, primært er pga. frygten for eventuelt yderligere olietillæg på rejsen en af de vigtigste motivationsfaktorer for tidligt køb.



”Børnefamilierne er traditionen tro dem, der køber sommerrejserne i bedst tid, fordi de ved, at de bedste hoteller ryger først. Men i år er de tidligere på den end sædvanligt, fordi de er nervøse for om de stigende oliepriser betyder, at rejserne bliver dyrere, hvis de venter. Og det er ganske relevant, for det er præcis det, der sker,” mener Stig Elling, salgsdirektør i Star Tour.



Star Tour har garanteret minus olietillæg på vinterens rejser, fordi rejsearrangøren i kontrakter med flyselskaberne for vinter 08/09, har sikret sig mod stigende brændstofpriser.


Skrevet af