Flere udenlandske overnatninger i Sverige

sverige ferieAntallet af overnatninger fra udlandet mellem januar og april, steg med 7%, viser statistikken fra SCB. Hurtigt voksende markeder er Kina, USA og Tyskland. 

VisitSweden markedsfører Sverige som destination og prioriterer 12 lande verden over. Sammen med svensk turisme gennemfører kommunikationsselskabet VisitSweden cirka 100 markedsføringskampagner om året.

Tre af de prioriterede markeder viste en stærk procentuel vækst i årets første fire måneder. Antallet af  overnatninger fra USA steg med 26%, fra Kina med 20% og fra det store marked Tyskland med 9%. Tyskland havde med 25.000 flere overnatninger den største faktiske vækst.

Sidste år omsatte udenlandske turister over 100 milliarder svenske kroner i Sverige: ”Vi har aldrig haft så mange udenlandske overnatninger som i 2013. At væksten fortsætter i 2014 er et tegn på, at vores og turismebranchens markedsføring og destinationsudvikling giver resultat”, säger Thomas Brühl, adm. direktør på VisitSweden.