Februar blev en god måned for flyselskabet, som udnytter sine fly noget nær det optimale for et ruteselskab.
Hvor det kneb gevaldigt for SAS at få flyene fyldt op i februar og kun nåede en gennemsnitsbelægning på to tredjedele, var der anderledes efterspørgsel til de mange fly hos Air France/KLM, som havde en gennemsnitsudnyttelse på 80,4 procent.
På selskabets oversøiske ruter til Caribien var belægningen helt oppe på 87,4 procent i gennemsnit – og da er der traditionelt udsolgt på en lang række fly. Næsten lige så godt gik det med de mange forbindelser til Asien på 85,4 procent og Sydamerika med 83,8 procent.
I det hele taget er det de oversøiske ruter, der er i front, som det er for de fleste af de største europæiske ruteselskaber for tiden. Konkurrencen i Europa er hård, både for passagerer og priser.
Air France/ KLM har sat sine regionale ruter og nye baser i for eksempel Nice, Toulouse og Marseilles under lup med hensyn til eventuelle ændring i 2014.
Belægningen i Europa var den laveste på hele rutenettet med 68,6 procent. Lavprisselskaberne bider, som det også sker for SAS.
På trods af skudåret med en dag mindre i år fik Air France/KLM uændret passagertal, nemlig 5,34 mio. i februar.