Flyselskaber skal dække forsikringer

Forsikringsselskaberne Tryg og Topdanmark kan fortælle, at de har anmeldelser fra 3.000 kunder og Tryg har betalt mellem 30 og 50 millioner kroner til strandede passagerer – en regning, som nu går videre til de pågældende flyselskaber, skriver borsen.dk.

 

Ifølge kommunikationsdirektør i Tryg, Troels Rasmussen er reglerne klare og giver flyselskaberne pligt til at betale. Produktudviklingschef Lisbeth Troels-Smith fra Topdanmark bakker op og fastholder, at forsikringsselskaberne vil kræve, hvad de har til gode hos flyselskaberne.

Mange af sagerne i forsikringsselskaberne stammer fra passagerer, der er blevet afvist af deres flyselskaber, som negligerede kundernes berettigede krav om dækning for udgifter til ophold og fortæring.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.