Grundlæggerne af Gaest.com – fra venstre Chris Sørensen, Christian Schwarz Lausten, Jonas Grau og Anders Boelskifte Mogensen. Foto: Gaest.

Gaest.com til Sydney, Bruxelles og Mexico City

Den danske iværksættervirksomhed, der formidler udlejning af møde- og kursuslokaler på virtuel markedsplads, fokuserer på vækst via eksterne partnere.

Da danske Gaest.com åbnede i oktober 2015 var det med filosofien om at gøre for mødelokaler, hvad Airbnb har gjort for overnatningssteder.

Og allerede nu, meddeler Gaest, er den en af verdens største online markedspladser på sit felt. Men indtil nu har Gaest ”kun” kunne tilbyde over 3.000 steder på sine fire første markeder, Danmark, Sverige, Norge og Storbritannien.

Men nu rykker virksomheden ind på nye internationale markeder med Sydney, Bruxelles og Mexico City som de første på listen. Og der kommer flere, loves der.

”Da vi startede Gaest.com vidste vi, at en ekspansion ud over Danmarks grænser ville være afgørende for en langsigtet vækst,” siger medgrundlægger og koncernchef, Anders Boelskifte Mogensen. Han sagde sidste efterår til STANDBY.dk: ”Jeg siger ikke de åbner, men vi kigger på nye markeder som Kina, Frankrig, Portugal, Rusland og så videre.”

Beslutningen om at åbne i Sydney, Bruxelles og Mexico City har været planlagt i flere måneder. De nye byer blev udvalgt på grund af deres markedsstørrelse og strategiske betydning. De skal være med til at bane vejen for, at Gaest kan udforske nabolande i Asien, Europa og Nordamerika.

Samarbejde med lokale forretningspartnere
Gaest tager det nye skridt i samarbejde med lokale rådgivere og eksperter, der får del af indtægterne ved udlejning via Gaest.

Ifølge Anders Boelskifte Mogensen er dette kun begyndelsen på Gaest’s globale ekspansion. “Vi er allerede nu på udkig efter flere lokale eksperter til teamet, der kan hjælpe med at bringe Gaest.com på banen på endnu flere markeder,” siger han.

Gaest starter typisk i storbyer. Her er kvadratmeterprisen stor, det koster mange penge at have ubenyttede mødelokaler. Disse kan så udlejes via Gaest.

En af de priser, Gaest vandt sidste år, var Saxo Banks Guldæg-pris. Prisen gives til Danmarks mest lovende nye startup-virksomhed.

Relaterede artikler:

Gaest.com lukker salgsafdeling i Danmark

Ny pris til dansk iværksætter-virksomhed

To mødespecialister indgår samarbejde

x

Læs Også

ABBA-medlem åbner minihotel

Björn Ulvaeus, et af de 4 medlemmer af ABBA, har netop fået eget boutiquehotel med konferencelokaler og restaurant i Västervik, hvor han voksede op. Hotellet er i Best Westerns BW Premier Collection hoteller.

WoCo kigger på fremtidens turisme

Hoteller, incoming og rejsebureauer er blandt målgrupperne ved Wonderful Copenhagen årlige konference Tomorrow’s Urban Travel.

Bella Center skal have flere ansatte

Mens Bella Center-koncernen, BCHG, i dag har omkring 1.000 medarbejdere, forventes tallet de kommende år at vokse med nogle hundrede. Måske er der flere hoteller på vej.

Bella Center blandt nordiske prisvindere

Ved uddelingen af European Business Awards for de nordiske lande var danske BC Hospitality Group eneste prismodtager fra rejsebranchen.

Syv danske rejsebureauer til kæmpe fagmesse

Lørdag begynder den internationale fagmesse for rejsebranchen i USA med over 6.000 deltagere – værtsby er i år Denver i delstaten Colorado.

VisitDenmark tilfreds med årets ITB-messe

VisitDenmark havde 19 danske partnere på sin stand ved den netop overståede kæmpe rejsemesse ITB i Berlin – den danske stand fik besøg af berømt fodboldspiller.