Germanwings skifter stil

Til sommer vil Lufthansas lavprisselskab Germanwings ændre sit koncept. Med individuelt tilpassede priser vil Germanwings sætte ny standard for lavprisflyvning.

Lavprisselskabet lancerer et nyt varemærke med et koncept, som giver passagererne mulighed for at skræddersy deres rejser efter ønske. Man vil tilbyde tre forskellige billetalternativer: Best, Smart og Basic, hvortil der kan føjes yderligere tjenester og produkter.

Med billettypen Best vil flyselskabet løfte lavprisflyvning i Europa til et nyt niveau. Det henvender sig især til forretningsrejsende, som får adgang til de tre forreste sæderækker med et tomt sæde mellem sig, med adgang til Lufthansas lounges, forrang ved check in og fast track gennem sikkerhedskontrollen, dobbelt så meget bagage, à la carte-servering ombord, samt fleksibel ombookning og afbestilling af billetter. Best bliver fra starten tilgængelig på alle flyvninger i Tyskland og i Germanwings hovedmarkeder i Europa, som Østrig, Schweiz, Belgien, Rusland, Frankrig og Storbritannien.

Med Smart får man plads forrest i flyet med adgang til samme sæder som i Best, servering af snacks og alkoholfrie drikkevarer, samt check in af én kuffert. Desuden kan tilvælges en række ekstra services.

Basic svarer til eksisterende lavprisbilletter. Det er ingen gratis servering eller indtjekket bagage og man skal vælge sæde fra række 11 og bagud. Der kan tilføjes ekstra services også til Basic billetten.

Germanwings vil også overtage en del af Lufthansas europæiske direkte ruter. Samtidig ændres logo til et gult W på rød baggrund.