Lufthansa Group og det store, globale reservationssystem Amadeus har fornyet og udvidet deres teknologiske partnerskab.
Via den nye aftale vil Lufthansa, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Swiss og Air Dolomiti fortsat bruge Amadeus’ IT-system for flyselskaber. Altéa Passenger Service System (PSS) dækker områder som reservationer, billetudstedelse og ved uforudsete trafikale udfordringer.
Men en vifte af nye services indenfor PSS-pakken er også inkluderet i den nye aftale mellem GDS-systemet og Lufthansa-gruppen, oplyser Amadeus. De nye service-tilbud skal gøre det nemmere for flyselskaberne i Lufthansa-gruppen at kunne tage sig bedre af passagererne, hvad enten det er online eller i selve lufthavnen.
”Med den nye aftale styrker vi ikke kun vores eksisterende samarbejde for blandt andet at forbedre den operationelle kvalitet, men vi lægger også grundstenen for yderligere samarbejde når det gælder innovation og udvide de digitale muligheder på vores to koncerners forskellige forretningsområder,” siger Roland Schütz, øverste chef for kommunikation i Lufthansa-gruppen, i pressemeddelelsen fra Amadeus.
Support til Lufthansa hjemmeside
Ifølge Amadeus vil partnerskabsaftalen med Lufthansa også betyde, at Amadeus programmet e-Retail skal være med til at holde hjemmesider hos Lufthansa kørende.
Ligeledes leverer Amadeus support på en række andre tekniske områder hos Lufthansa som for eksempel digitale berøringspunkter i forbindelse med bookinger.
Og en anden service fra Amadeus, Flex Pricer, skal fortsat støtte Lufthansa Group med at få vist alle billetpriser samt omkostningerne for passagererne hvis de ønsker at købe en bedre kabineklasse i forbindelse med en flyvning.
Også til uregelmæssigheder
Passagerer hos Lufthansa Group vil også kunne drage fordel af Amadeus’ teknologi indenfor lufthavnsservice ved uregelmæssigheder i trafikken som aflysninger eller forsinkelse af flyafgange.
Ligeledes fortsætter Amadeus arbejdet med IATA’s NDC-program, New Distribution Capability, for at kunne samarbejde med deltagende NDC-flyselskaber.
Det sker for at støtte innovation, der forenkler og effektiviserer flybookinger samt sikrer, at rejsebureauer fortsat kan arbejde i deres foretrukne IT-miljøer, oplyser Amadeus.
Nu er Amadeus på banen med sin Selling Platform Connect. Programmets største fordel er, at det giver rejsebureauer mulighed for at se og sammenligne alle tilgængelige rejser og andre relaterede tjenester fra alle flyselskaber på én enkelt platform. Derved bliver det nemmere at sammenligne tilbud og hjælpe kunderne med at finde det bedste rejsealternativ, siger Amadeus.
Relaterede artikler:
Swiss færdig med ommøblering af sine langrutefly