SunCharter-ansatte foran bureauets salgskontor i Aalborg Lufthavn, fra venstre Nanna Kathrine Nedergaard, Marlene Jensen, Lotte Kjær Lynggaard og Jonas Kock Kristensen. Foto: SunCharter.

Gratis bilvask skal give flere chartergæster

SunCharter, der kun flyver fra Aalborg Lufthavn, tilbyder fra maj sine rejsende gratis bilrengøring – hvis de betaler rejsen senest 60 dage før afgang. Bureauet får til sommer nye rejsemål.

SunCharter, der ejes af Primo Tours-koncernen med også Århus Charter og nytilkøbte Beach Tours, håber næste år at vende tilbage til omkring 28.000 årlige gæster.

Det vil være 6.000 flere end bureauet havde fra oktober sidste år til september i år, viser de officielle tal fra Rejsearrangører i Danmark – charterselskabernes brancheforening. For at trække de mange mistede gæster tilbage efter de udeblev blandt andet som følge af den meget solrige danske sommer i år, er SunCharter klar med en række nye tiltag.

 SunCharter flyver kun ud af Aalborg Lufthavn og kun med Danish Air Transport. For at signalere, at det er et rent nordjysk charterrejsebureau, lukkede SunCharter i maj sit salgskontor i Aarhus og har nu kun salgskontor i Aalborg Lufthavn.

Gratis bilvask
For at øge sin profil kommer SunCharter nu med en række tiltag. I dag, onsdag, lanceres således ”en ny og mere overskuelig hjemmeside. Det er første skridt i retning af et nyt og forbedret SunCharter,” lyder det fra det nordjyske.

Der bliver mulighed for at vælge flere services som valg af flysæder og specifikke værelser på visse hoteller, og der kommer flere nye rejsemål til næste års sommersæson, alle i Grækenland: Helios, Lefkas, Paleros, Agios Minas og Barbati på Korfu.

Men det nok mest specielle er konceptet SunCharter BilPleje, hvor bureauet i samarbejde med Byens Bilpleje Aalborg tilbyder rengøring af bilen, mens gæsterne på ferie.

En sådan rengøring koster officielt 1.400 kroner – men gives gratis til SunCharter-gæster, der parkerer deres bil i Aalborg Lufthavn. Tilbuddet gælder ved afrejse efter 4. maj for gæster, der bestiller rejsen senest 60 dage før afrejse. De 60 dage er valgt, fordi det er tidspunktet. hvor hele rejsen eller restbeløbet skal være betalt.

Til STANDBY.dk siger afdelingsleder Lotte Kjær Lynggaard for SunCharters salgskontor i Aalborg Lufthavn: ”Vi er jo stolte af vores nordjyske rødder – og nordjyder kan sagtens se et godt tilbud. Vi vil skille os ud fra mængden med for eksempel dette tilbud om SunCharter BilPleje. Tilbuddet fungerer på den måde, at gæsterne efter parkering i lufthavnen afleverer bilnøglerne til os; vi sørger så for at bilen bliver gjort ren.”

De nordjyske rødder
SunCharter gør meget ud af at være et dansk produkt. Det er dansk ejet, der flyves med danske Danish Air Transport og der er danske rejseledere på destinationerne.

Og så bruges det nordjyske hos SunCharter, hvis gæster primært er fra Nordjylland. ”Vi trækker gæster til fra ned til Hobro og opefter,” siger Lotte Kjær Lynggaard, der kom til SunCharter i marts i år; hun kender blandt andet charterbranchen efter otte år hos Spies. Hun fortsætter:

“For at understrege vores nordjyske tilhørsforhold, vil vi i stigende grad bruge nordjyske ord og udtryk i vores markedsføring. Vi har for eksempel en julekalender på vores Facebook-side, hvor besøgende skal gætte betydningen af nordjyske ord – vi trækker så lod om gavekort til SunCharter.”

Første nordjyske ord til at blive brugt i markedsføringen for SunCharter er ”pangel,” der udtales pangl. Udtrykket kan ”oversættes” til bøvl eller besvær. 

”Vi er et nordjysk selskab. Det vil vi gøre endnu tydeligere ved at bruge vores dejlige, lokale dialekt i dele af vores kampagner. Vi vil give nordjyderne mere ferie og mindre pangl,” siger Lotte Kjær Lynggaard.

Relaterede artikler:

Primo Tours: DAT skal flyve for os i to år

Rejsebureau-direktør til tops ved prisuddeling

”Charterbranchen er presset”