Hilton-koncernen, der har passeret 8.300 hoteller verden over, skal blandt andet have flere luksushoteller. Arkivfoto: Henrik Baumgarten.

Hilton øger med yderligere 500 luksushoteller

Hilton-koncernen, der på verdensplan har over 8.300 hoteller, vil tilføje 500 luksushoteller fordelt på en række af sine varemærker. Bonusprogrammet har passeret 200 millioner medlemmer.

Luksusvaremærkerne i Hilton-koncernen der de kommende år tilføjes de 500 hoteller er blandt andet Waldorf Astoria Hotels & Resorts, Conrad Hotels & Resorts, LXR Hotels & Resorts, NoMad Hotels, Signia by Hilton samt hoteller i samarbejde med det nye partnerskab med Small Luxury Hotels of the World (SLH).

Alene i år har der blandt disse varemærker været åbninger af nye hoteller som Conrad Singapore Orchard, Conrad Orlando, Waldorf Astoria Seychelles Platte Island, Ka Laʻi Waikīkī Beach, LXR Hotels & Resorts, Arizona Biltmore, LXR Hotels & Resorts, LXR Hotels & Resorts, Conrad Bahrain Financial Harbour, Conrad Chongqing og Signia by Hilton Atlanta, skriver Hilton i en pressemeddelelse.

Efterspørgslen efter luksushoteller fortsætter med at stige, siger Dino Michael, direktør for Hilton Luxury Brands.

Waldorf Astoria vokser mest
Waldorf Astoria Hotels & Resorts er det luksusvaremærke hos Hilton med den forestående største vækst. Der er på verdensplan i dag 34 Waldorf Astoria Hotels i 18 lande – og 16 på vej de kommende år, lyder meldingen.

Blandt disse er Waldorf Astoria-hoteller i Costa Rica, Hanoi, Jakarta, Kuala Lumpur, London, New York, Osaka, Rabat (Marokko), Shanghai, Sydney og Tanger (Marokko)

I antal hoteller i Hilton Luxury Brand-gruppen er Conrad Hotels & Resorts med snart 50 hoteller. Også dette varemærker fortsætter med at vokse med en stribe nye hoteller – blandt andet med den kommende åbning af Conrad Hamborg, varemærkets introduktion på det tyske marked.

Varemærket LXR Hotels & Resorts er også på vej med nye hoteller de kommende år, blandt andet i Casablanca, Italien, Abu Dhabi, Saudi-Arabien og Hiroshima.

200 millioner bonusmedlemmer
Hilton har 24 hotelvaremærker fordelt på over 8.300 hoteller og resorts med mere end 1,25 millioner værelser og suiter i 138 lande og territorier verden over.

Det mest udbredte brand er Hampton by Hilton med over 3.000 hoteller, navnlig på den amerikanske hjemmebane.

Hiltons bonusprogram, Hilton Honors, har på verdensplan passeret 200 millioner medlemmer.

 

Relaterede artikler:

Kun ét Hilton-hotel i det danske rigsfællesskab

Hilton opkøber endnu en kæde af luksushoteller

Hilton i samarbejde med kæde af luksushoteller