Historisk vækst for Star Tour

Samtidig er lønsomheden bevaret. Omsætningen nåede 1,3 milliarder kroner og resultatet før skat blev 88 millioner kroner od 73 millioner i 2009/10. Satsningen på en øget markedsandel i Jylland, har medført, at knap halvdelen af de nye kunder var jyske, dvs. en vækst på 40% på det jyske marked.

”56.000 flere kunder har valgt de unikke Star Tour hotelprodukter, som Blue Village, Blue Couples, Splash, Sensatori, Holiday Village i forhold til året før. Samtidig er vi en online-drevet rejsearrangør, som matcher vores kunders ønske om hurtig og nem online bestilling. 60% valgte at bestille deres rejse online sidste år, og vores Facebookside har rekordmange ’synes godt om’ med 127.000 i dag”, fortæller adm. direktør Birthe Madsen.

Star Tours vækst på 27% er den største i firmaets historie, og Birthe Madsen vurderer, at man står for ca. halvdelen af den samlede vækst i charterbranchen i samme periode. Fordelt på lufthavne øgede Star Tour med ca. 28% fra København, 197% fra Aarhus, 52% fra Aalborg og 10% fra Billund.

Skrevet af Flemming Juul