Med sin placering tæt på både by, strand og havn har Small Danish Hotels fået et nyt medlem, der styrker kædens tilstedeværelse i det nordsjællandske.
Hotel Gilleleje Strand er senest medlem hos Small Danish Hotels, der repræsenterer individuelle hoteller over hele landet, der frivilligt tilslutter sig kæden for bl.a. at kunne nyde godt af fælles profilering i både ind- og udland.
”Hotel Gilleleje Strand er af flere årsager en værdifuld udvidelse af medlemsskaren. Hotellet ligger i det eftertragtede Nordsjælland, som har en høj stjerne hos vores danske og nordiske gæster. Derfor har vi længe har haft et ønske at styrke vores tilstedeværelse i området med et hotel, der matcher kæden både værdimæssigt og på standard. Det har vi fundet med Hotel Gilleleje Strand,” siger direktør i Small Danish Hotels, Jørgen Christensen.
Bedre synlighed
Hotel Gilleleje Strand, der er bygget i 1896, ligger på torvet i byen og blot 100 meter fra stranden og havnen, der om sommeren er et velbesøgt udflugtsmål for turister. De 25 værelser er nyrenoverede og beliggenheden fejler ikke noget, men ifølge Gitte Artby, der er direktør på Hotel Gillele Strand, har hotellet brug for mere synlighed.
”Sammen med Small Danish Hotels ønsker vi at positionere os stærkere i det danske hotellandskab og sprede budskabet om vores skønne hotel og attraktive omgivelser. Kæden repræsenterer et bredt fagligt netværk og landsdækkende markedsføringskanaler, og samtidig føler vi os hjemme i kædens værdisæt. Derfor ser vi meget frem til samarbejdet.”
Flere britiske turister
Med hotel Gilleleje Strand repræsenterer Small Danish Hotels nu 80 hoteller, kroer, slotte og herregårde rundt omkring i Danmark.
Senest har kæden også fået mulighed for at markedsføre sig overfor de britiske turister i forbindelse med et nyt hotelsamarbejde. Det engelske Best Loved Hotels, der har 200 hoteller i England og Irland, tilsluttede sig i december Global Alliance of Private Hotels, der er en af verdens støreste organisationer for privatejede hoteller, som også Small Danish Hotels er med i. I den anledning sagde direktør Jørgen Christensen:
”Med Best Loved Hotels om bord får vi mulighed for at profilere Danmark og hotellerne i Small Danish Hotels endnu stærkere i England og Irland og dermed hente flere britiske gæster til landet. Og det er jo essensen af det verdensomspændende samarbejde. Foruden attraktive stordriftsfordele og globalt fagligt netværk markedsfører vi hinanden på tværs af grænserne og sender gæster i hinandens retning.”
Relaterede artikler:
Small Danish Hotels med i ny hotelorganisation