Et af Radissons nyeste hoteller i USA ligger side om side med USA’s største shoppingcenter, Mall of America i Minneapolis.

Hotelkæde skifter navn

Carlson Rezidor Hotel Group har nu officielt skiftet navn til Radisson Hotel Group. Der kommer blandt andet navneændring eller ny positionering for over 500 af kædens 1.400 hoteller verden over.

Navneskiftet er sket ud fra det ræsonnement, at Radisson internationalt er mere kendt end Rezidor – derfor skal navnet Radisson Hotel Group, RHG, fremover bruges i markedsføringen af hotelkæden på verdensplan.

Radisson Hotel Group bygger på et partnerskab mellem Radisson Hospitality (det tidligere Carlson Hotels med base i amerikanske Minneapolis) og Rezidor Hotel Group, der er børsnoteret i Stockholm og har hovedsæde i Bruxelles. Rezidor har hovedfranchiseaftaler om udvikling og drift af visse hotelvaremærker i Europa, Mellemøsten og Afrika.

Radisson Hotel Group, der ifølge egne oplysninger er verdens 11. største hotelgruppe, omfatter i dag 11 varemærker fordelt på over 1.400 hoteller der enten er i drift eller under opførelse. Kæden forventer de kommende år at bruge over 200 millioner dollars, over 1,2 milliarder kroner, på at promovere navneændringen samt tydeliggøre kædens varemærker og hvad de står for.

RHG skal indenfor de næste fem år blive en af verdens tre største hotelkæder, siger Federico J. González, koncernchef for Rezidor Hotel Group og formand for det globale styringsudvalg i Radisson Hotel Group. ”Det skal ske med initiativer som at redefinere vores værdier, optimere vores hotel-portefølje, strømline vores operationer, investere i den nyeste teknologi og få vores 95.000 medarbejdere til at arbejde for vores nye filosofi: Every Moment Matters,” siger koncernchefen og tilføjer: skabelsen af Radisson Hotel Group er en udvikling af vores mangeårige partnerskab med Rezidor Hotel Group.

John M. Kidd, koncernchef i Radisson Hospitality, siger: “Dette er det rette tidspunkt for os til at tilpasse vores strategiske og driftsmæssige planer og markedsføre os som én aktør.”

Mange varemærker hos RHG
RHG får overordnet en række varemærker, nogle på verdensplan, andre for eksempel kun i Europa eller Asien. Disse toppes af Radisson Collection (i Skandinavien bliver der to medlemmer, Royal Hotel i København og i Stockholm Hotel Strand, red) – Radisson Collection afløser fra juni i år kædens nuværende fineste hoteller der i dag er samlet i Quorvus Collection.

Næste trin bliver Radisson Blu fulgt af Radisson Simply Delightful, Radisson Red, Park Plaza, Park Inn by Radisson, Country Inn & Suites by Radisson og Prizeotel.

RHG vil løbende omdøbe 500 af sine 1.400 hoteller så de kommer under et nyt varemærke end deres nuværende. RHG får regionale hovedkvarterer i Bruxelles, Minneapolis i USA samt i Singapore.

Nyt bonusprogram
Hotelkæden skifter også navn på sit fordelsprogram. Det hedder i dag Club Carlson, men skal fremover føre navnet Radisson Rewards. Dets medlemmer får særpriser, adgang til eksklusive fordele og optjener bonusovernatninger.

Der bliver også Radisson Rewards for Business, det skal skabe engagement hos erhvervspartnere, herunder møde- og eventplanlæggere og rejsebureauer på tværs af alle kædens varemærker. Ligeledes kommer der senere i år Radisson Meetings, et nyt møde- og eventkoncept.

 

Relaterede artikler:

Hotelkæde vil bruge milliardbeløb på navneændring

Ny pris til berømt hotel

Marriott åbner nyt hotel hver 14. time