Kinesiske turister rejser til udlandet som ingensinde før og ligger i dag 11 procent over sidste år.
Ifølge analysefirmaet ForwardKeys søger de kinesiske turister til destinationer over hele verden og ikke mindst til andre destinationer i Asien, hvor de dog undgår at rejse til Sydkorea på grund af den diplomatiske situation mellem de to lande, skriver Travel Weekly.
De kinesiske rejsende starter ferierejserne allerede tidligt på året på grund af deres vinterferie i slutningen af januar, hvor tallene allerede langt overhaler de sammenlignelige tal fra sidste år, der var rekordår.
Nuværende bookinger viser, at rejseaktiviteten nærmer sig et højdepunkt i perioden 10.-14. februar, som ligger lige op til det kinesiske nytår den 16. februar på vej ind i ’Hundens År’ og den efterfølgende Gyldne Uges ferie.
New Zealand på vej frem
Japan, Thailand og Taiwan fastholder deres positioner, som de tre største feriedestinationer for kinesiske turister, mens New Zealand topper listen over de hurtigst voksende destinationer med 30 procents fremgang i forhold til sidste år, fulgt af Vietnam, der vokser med 22,5 procent og Hong Kong med 18,3 procent.
ForwardKeys CEO Olivier Jager: “Kineserne tager på flere og flere rejser til udlandet og det betyder, at der er sund fornuft i at investere i forbedret service til det voksende kinesiske klientel, som samtidig stiller stigende krav til service og faciliteter på de destinationer, de vil besøge.
“Shopping på de destinationer, der bliver besøgt spiller en vigtig rolle for de kinesiske turister. Det betyder, at de stigende tal for den internationale rejseaktivitet har stor betydning for de forretningsdrivende på de udvalgte destinationer”.
Relaterede artikler: