Københavns Lufthavn topper rejsebranchens image

Berlingske Business Magasins årlige imageanalyse toppes af Novo – mens Københavns Lufthavn er bedst placerede i rejsebranchen.

 

3.695 erhvervsledere bedømte fra 12. april til 4. maj i år 140 virksomheder. Med udgangspunkt i kendskabet til virksomhederne er hver virksomhed bedømt på ni områder, der kaldes imagedrivere.

 

Københavns Lufthavn er en af årets højdespringer i årets imageanalyse – lufthavnen er gået 54 pladser frem i forhold til sidste års analyse og er i år nr. 34 på listen.

 

”En imponerende stigning. Lufthavnens placering sidste år var præget af mediesager om bl.a. manglende skattebetaling hos lufthavnens internationale ejere,” skriver Berlingske Nyhedsmagasin om Københavns Lufthavn.

 

Det konstateres, at lufthavnen har kunnet ”svare igen på kritikken”. Og det er flot, lyder vurdering fra Palle Kinke Hansen, adm. direktør i IFO, Instituttet for Opinionsanalyse, der udarbejder analysen for Berlingske.

 

Københavns Lufthavns adm. direktør Thomas Woldbye mener, at imageanalysen også afspejler den udvikling, Københavns Lufthavn har gennemgået det seneste år – og ikke mindst lufthavnens nye strategi.

 

Kun få firmaer fra rejsebranchen er med i analysen, der toppes af Novo, Lego, Novozymes, AP Møller-Mærsk og Grundfos.

 

Efter Københavns Lufthavn som nr. 34 følger DFDS som nr. 81, Spies er nr. 89, Scandlines er nr. 123, SAS nr. 131 og Cimber Sterling næstsidst som nr. 139 (undersøgelsen sluttede lige før Cimbers konkurs 3. maj) – sidst er DSB som nr. 140.

Skrevet af Henrik Baumgarten