København har meget at byde på – her et kig fra havnen med Amalienborg og Marmorkirken (Frederiks Kirke) i modlys. Foto: Henrik Baumgarten.

København er nu med i Facebook City Guides

Wonderful Copenhagen og Facebook sammen om ny guide med 16 københavnske Facebook-fællesskaber med info om aktiviteter og nicheoplevelser. Guiden er 8. Facebook-byguide i Europa.

I Facebook City Guides for København deler 16 københavnske Facebook-fællesskaber ud af deres favoritter.

Facebook City Guides har især fokus på viden om destinationen i de mange, aktive fællesskaber på platformen som engagerer københavnere på tværs af forskellige interesser. Det er fra bæredygtige tiltag og friluftsliv til urbane aktiviteter, arkitektur og design.

I en ny byguide deler 16 københavnske fællesskaber ud af deres anbefalinger til byens aktiviteter og måske oversete attraktioner. Væk fra de mere klassiske seværdigheder og typiske turistfælder, for i stedet at give byens gæster en mere autentisk oplevelse af København, hedder det i pressemeddelelse fra Facebook.

De 16 københavnske Facebook-grupper, der har bidraget til guidens anbefalinger er, nævnt alfabetisk: Arkitektforeningen København Copenhagen, Insight/Begivenheder & Events i København, Copenhagen Petanque & Rosé, Det sker på Østerbro, Fiskeri i Københavns Havn, Foodsharing Copenhagen, Friluftsliv, Gamle København før år 2000, Gro Selv KBH, KBH – Vinterbad, Os Fra Christianshavn, Skate Spots DK, Valby 2500 for os der holder af Valby, Veganerliv i Kbh og Vi der holder af Frederiksberg.

”København har rigtig meget at byde på, og vi har alle vores favoritsteder. Det er fedt, at vi med guiden kan vise nogle af de mere oversete dele af byen,” siger Peter Münster, kommunikationschef for Facebook i Norden.

Livsstil er en af byens største attraktioner
Wonderful Copenhagen bakker op om ønsket om at få de besøgende i hovedstaden til at bevæge sig mere rundt i byen.

”Københavnernes livsstil er en af byens største attraktioner. Som gæst vil man gerne opleve en by gennem de lokales øjne og dagligdag. Og med denne nye Facebook-guide får besøgende i København ’insider-tip’ fra de lokale, som kan inspirere til oplevelser og områder, der ellers ikke var på den enkeltes radar,”siger Tine Kastrup-Misir, kommunikations- og marketingdirektør i WoCo og tilføjer:

“Oplevelserne i guiden er fordelt over en stor del af byen, også i retninger, som er mindre besøgte af byens gæster. Det understøtter vores arbejde med at skabe en større geografisk spredning af hovedstadens turister.”

Den 8. byguide i Europa
Guiden, der består af anbefalinger fra 16 københavnske Facebook-grupper, bliver den ottende i rækken af lokale byguides til Europa efter Bordeaux, Leipzig, Lyon, Lissabon, Oslo, St. Petersborg og Stuttgart.

Alle guides kan findes online på hjemmesiden cityguides.fb.com

Ifølge Facebook er over 40 millioner europæere medlem af en gruppe på Facebook – og Danmark er det land i EU, hvor flest brugere er tilknyttet en gruppe på Facebook, i hvert fald målt på andelen af månedlige aktive brugere

Relaterede artikler:

København dropper markedsføring af Nyhavn

VisitDenmark øger brug af sociale medier

Copenhagen Card bliver digitalt