Adina Apartment Hotel i København havde sidste måned besøg af to damer fra Hong Kong, der angiveligt havde indbrud på deres værelser og som efterfølgende havde mange klagemål over hotellet. Arkivfoto.

Københavnsk hotel i dialog med utilfreds gæst

En gæst fra Hong Kong var så misfornøjet med ophold på Adina Apartment Hotel i København at hun sendte lang klage. ”Vi kommenterer ikke sager der er under behandling,” lyder det fra hotellet.

En miss Carolyn Chow fra Hong Kong var så utilfreds med sit og hendes ledsagers knap ti dage lange ophold på Adina Apartment Hotel i København, at hun efterfølgende sendte en cirka 3.000 ord lang ”hændelsesrapport” til hotellet – og STANDBY.dk

De mange klagepunkter omfattede alt fra indbrud på hotelværelset – til at morgenmaden i restauranten ikke var pengene værd.

Gæsterne fra Hong Kong boede sidste måned på værelse 519, der har to soveværelser – prisen var ifølge Ms. Chow 30.150 kroner. Der var ifølge gæsten fejl i alle syv mails om reservationen mellem Ms. Chow og hotellet.

Efter ankomsten til København og check-in efterlod Ms. Chow og hendes ledsager, Ms. Ip, blandt andet pas samt adskillige tusinde kroner i dansk valuta samt euros og Hong Kong-dollars i deres respektive kufferter – ikke i hotelværelsets sikkerhedsboks.

Brugte ikke værelsets sikkerhedsboks
Tre dage efter ankomsten til hotellet opdagede de, at pengene i den ene kuffert manglede, mens pengene i den anden var der. De henvendte sig til hotellets reception og fik her ifølge klageren at vide, at hotellet var bekendt med, at der havde været indbrud eller forsøg på indbrud i flere værelser på den etage, hvor parret fra Hong Kong boede.

De to gæster fra Hong Kong blev bedt om at tale med hotellets direktør, Torben Jensen, som de fortalte om deres utilfredshed med, at hotellet ikke havde oplyst dem om det påståede indbrud på værelset.
Ifølge de to gæster virkede hotellets direktør nærmest ligeglad med indbruddet – direktøren oplyste, at fordi gæsterne ikke havde placeret deres værdier, herunder kontanter, i hotelværelsets indbyggede sikkerhedsboks, havde hotellet intet ansvar for deres tab. Direktøren tilføjede, at hotellet havde prøvet at kontakte alle gæster, hvor mærker ved værelsesdørene kunne antyde forsøg på indbrud.

Det kom ifølge klagerne til en ophidset diskussion mellem dem og hotellets direktør – en samtale klagerne angiveligt optog, der er i hvert fald en længere passage med udtalelser fra denne samtale i ”hændelsesrapporten.”

Klagerne fik efterfølgende et andet værelse og hotellet gav de to gæster en taxakupon så de kunne tage til politiet for at få lavet en anmeldelse af indbruddet. De fik udfærdiget rapporten hos politivagten på Københavns Hovedbanegård.

I den omfattende ”hændelsesrapport” fra Ms. Chow indgår blandt rigtig meget andet også oplysninger fra Linkedin-profilen for hotellets direktør, en oversættelse af en artikel fra STANDBY.dk om hans tiltrædelse i februar i år og hvor mange hoteller Adina har og så videre.

Klageren roser Adina-hotellets personale for at være hjælpsomme, men skælder meget ud på hoteldirektøren.

Ms. Chows hændelsesrapport om opholdet på Adina-hotellet i København har også en lang række tillægsoplysninger. Disse drejer sig blandt andet om manglende videoovervågning i hotellets elevatorer og hotelgange, at værelserne ikke har dobbelt-låse – og at Ms. Chow og hendes ledsager fandt masser af fejl og mangler på de to værelser, de boede på.
Det var for eksempel ”masser af døde fluer” på deres værelser, håndklæderne og sengetøjet på værelserne var ikke helt rene – og den var også gal med kvaliteten og udvalget i hotellets morgenmadsbuffet; niveauet var ifølge Ms. Chow og Ms. Ip under den pris, der blev krævet for den…

Svar fra Adina
Efter modtagelsen af Ms. Chows meterlange redegørelse for opholdet hos Adina i København har STANDBY.dk kontaktet hotellets direktør, Torben Jensen. Han sendte ønsket om en kommentar til Adinas hovedkvarter i australske Sydney.
Adina Apartment Hotels er et hotelvaremærke i Toga Far East Hotels (TFE Hotels), et samarbejde mellem Toga Group i Sydney og Far East Hospitality i Singapore.

Herfra understreger Natasha Granath, Communications & Content Manager i TFE Hotels, at man tager alle kundehenvendelser – positive som negative – meget seriøst. ”I den konkrete sag er vi i dialog med gæsten,” skriver hun og henviser til denne officielle kommentar fra Chris Sedgwick, Chief Operating Officer, TFE Hotels, Sydney Australia:

”Sikkerhed er vores højeste prioritet. TFE Hotels har omfattende sikkerhedsprogrammer for at sikre såvel vores gæster som kolleger. Vi undersøger denne sag grundigt og samarbejder herunder med politiet i deres undersøgelse. Vi respekterer vores gæsters privatliv og har derfor ikke andre kommentarer til denne sag, da den stadig undersøges af politiet.”

Relaterede artikler:

Københavnsk hotel får ny direktør

Hotelkæde vokser med 50 hoteller i Europa

Nyt madkoncept i Nordhavn