Rungstedgaard. Foto: VisitDenmark

Konkurrenter arbejder sammen

Der er mange om buddet, og konkurrencen er hård. Ikke desto mindre har Danske Konferencecentre nu over 100 partnere.

Det er ikke kun i Nordsjælland, at lokale aktører og konkurrenter samarbejder gennem netværket Unikke Mødesteder med særdeles gode resultater til følge. Det sker også i Danske Konferencecentre, der nu har 104 kursus- og konferencesteder spredt ud over hele Danmark.

“Vi har aldrig før været så mange partnere, og vi får stadigt flere. Vi oplever, at vores partnere gerne vil stå sammen om at udvikle endnu bedre tilbud, service og oplevelser til kunderne”, siger Marlene Horsbøl Sylvester-Hvid, direktør i Danske Konferencecentre, hvor man har oplevet stor vækst det seneste år og har en forventning om, at det vil fortsætte.

Fordelene større end ulemperne
Selv om de 104 partnere er konkurrenter, så er fordelene større end ulemperne ved at arbejde sammen. Ud over den fælles markedsføring og sparring med kollegaer fra andre konferencesteder, så er der også god service i at kunne henvise til en samarbejdspartner, hvis man ikke selv har den kapacitet en kunde efterspørger.

“Når vi får en forespørgsel fra en kunde, bruger vi megen tid på at finde ud af, præcist hvad det er for et arrangement og dermed også, om Rungstedgaard er det helt rigtige sted at afholde det. Vi kan rigtig meget, men hvis vi kan se, at kundens arrangement egner sig bedre til nogle af vores kolleger i Danske Konferencecentre, så henviser vi dem hellere til deres salgskontor. Det er god service, og det betyder, at kunden nok skal komme tilbage til os en anden gang,” siger hoteldirektør på Rungstedgaard, Stine Gregersen.

 

Relaterede artikler:

Staten holder eksterne møder for 100 mio. kr. om året

VisitDenmark øger fokus på MICE

MICE overhaler Cruise

x

Læs Også

Scandic lander kæmpe kontrakt med den danske stat

Danmarks største hotelkæde bliver med ny aftale landets største leverandør af konference- og mødefaciliteter til staten.

Bella Center blandt nordiske prisvindere

Ved uddelingen af European Business Awards for de nordiske lande var danske BC Hospitality Group eneste prismodtager fra rejsebranchen.

VisitDenmark tilfreds med årets ITB-messe

VisitDenmark havde 19 danske partnere på sin stand ved den netop overståede kæmpe rejsemesse ITB i Berlin – den danske stand fik besøg af berømt fodboldspiller.

Digitalisering øger behov for personlig service

Nogle ser den digitale udvikling som en trussel mod den personlige relation og service, men sammenslutningen Danske Konferencecentre oplever det stik modsatte.

Priser til den danske møde- og eventbranche

Onsdag blev Møde & Event Awards 2018 uddelt i forbindelse med Møde & Eventmessen, der fortsætter torsdag i Bella Center.

Lille workshop kan give mange millioner

Meetingplace Wonderful Copenhagen er i disse dage vært for en lille eksklusiv gruppe mødeplanlæggere, der årligt køber møde- og kongresydelser for store summer.