Rungstedgaard. Foto: VisitDenmark

Konkurrenter arbejder sammen

Der er mange om buddet, og konkurrencen er hård. Ikke desto mindre har Danske Konferencecentre nu over 100 partnere.

Det er ikke kun i Nordsjælland, at lokale aktører og konkurrenter samarbejder gennem netværket Unikke Mødesteder med særdeles gode resultater til følge. Det sker også i Danske Konferencecentre, der nu har 104 kursus- og konferencesteder spredt ud over hele Danmark.

“Vi har aldrig før været så mange partnere, og vi får stadigt flere. Vi oplever, at vores partnere gerne vil stå sammen om at udvikle endnu bedre tilbud, service og oplevelser til kunderne”, siger Marlene Horsbøl Sylvester-Hvid, direktør i Danske Konferencecentre, hvor man har oplevet stor vækst det seneste år og har en forventning om, at det vil fortsætte.

Fordelene større end ulemperne
Selv om de 104 partnere er konkurrenter, så er fordelene større end ulemperne ved at arbejde sammen. Ud over den fælles markedsføring og sparring med kollegaer fra andre konferencesteder, så er der også god service i at kunne henvise til en samarbejdspartner, hvis man ikke selv har den kapacitet en kunde efterspørger.

“Når vi får en forespørgsel fra en kunde, bruger vi megen tid på at finde ud af, præcist hvad det er for et arrangement og dermed også, om Rungstedgaard er det helt rigtige sted at afholde det. Vi kan rigtig meget, men hvis vi kan se, at kundens arrangement egner sig bedre til nogle af vores kolleger i Danske Konferencecentre, så henviser vi dem hellere til deres salgskontor. Det er god service, og det betyder, at kunden nok skal komme tilbage til os en anden gang,” siger hoteldirektør på Rungstedgaard, Stine Gregersen.

 

Relaterede artikler:

Staten holder eksterne møder for 100 mio. kr. om året

VisitDenmark øger fokus på MICE

MICE overhaler Cruise

x

Læs Også

Fra Marriott til Carlsberg

Tidligere salgsdirektør på Københavns største 5-stjernede hotel skal som ny chef for salg og marketing hos Visit Carlsberg fortælle, at bryggeriet også har muligheder for at holde møder og konferencer.

WoCo kigger på fremtidens turisme

Hoteller, incoming og rejsebureauer er blandt målgrupperne ved Wonderful Copenhagen årlige konference Tomorrow’s Urban Travel.

Paris ser stor vækst i kongresser

Terrorangreb afskrækker heller ikke møde- og konferencegæster fra at samles i Paris. Den franske hovedstad havde sidste år stor stigning i antal kongresser.

Bella Center skal have flere ansatte

Mens Bella Center-koncernen, BCHG, i dag har omkring 1.000 medarbejdere, forventes tallet de kommende år at vokse med nogle hundrede. Måske er der flere hoteller på vej.

Lufthansa åbner for øget brug af bookingfunktion

Lufthansa Gruppen udvider sin eksisterende Open API-mulighed til også at omfatte bookingmulighed direkte på for eksempel hjemmesider for møde- og eventarrangører.

Comwell klar til første hotel i København

Tirsdag tager danske Comwell og partnere første spadestik til hotelprojekt til en halv milliard kroner. Comwells første hotel i København bliver også koncernens hidtil største.