Krav til fodboldbaner fra VisitBritain

Det sker som et led i VisitBritains Visitor Attraction Quality Assurance Scheme (VAQAS) som blev sat i værk i 2001 og som nu er udvidet til sportsfaciliteter, hvor de britiske racerbaner var de første, der blev gennemgået.

 

Nu er turen så kommet til fodboldbanerne, hvor et specialdesignet program skal gennemgås for at vurdere otte elementer af fodbold-oplevelsen for de over 13 millioner tilskuere, der ventes til sæsonens Premier League kampe.

Undersøgelsen omfatter blandt andet faciliteter inden ankomst til banen, som for eksempel henvendelse på telefon og e-mail, hjemmesidernes indhold og billetkøb, mens faciliteterne ved ankomsten omfatter skiltning, parkering og stadions udseende, mens før-kamp-faciliteter, der vurderes er selve stadions lay out, personale, underholdning og indholdet i programmet, mens faciliteter under selve kampen omfatter sædernes kvalitet, informationsniveauet, atmosfæren og underholdning i pausen.

 

Desuden undersøges i detaljer stadions catering, toiletter, transportveje bort fra stadion og klub-butikkerne.

 

Alle fodbold-organisationer arbejder med på at gøre oplevelsen så perfekt som muligt, og det ventes, at de stadions, der forsynes med VisitBritains særlige godkendelse og de tilhørende markeringer vil være med til at fremme den i forvejen betydelige internationale interesse for de britiske fodboldkampe i Premier League.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.