Krydstog er et nyt produkt

4e45500253TOGREJSE: Bella Vista Travel går nu også på landjorden med salg af eksklusive togrejser og har fundet et navn, der ligger tæt op af det daglige. Med udgangen af juli havde bureauet en omsætningsstigning i forhold til sidste år på 15 procent.

”Vi skal løbe hurtigere på grund af de mange rabatter på også de mere eksklusive krydstogter i øjeblikket, men vi har en omsætningsstigning på 15 procent. Det er et godt tegn,” siger adm. direktør og indehaver af Bella Vista Travel, Jesper Boas Smith.

Der er netop udsendt et omfattende elektronisk webmagasin, hvor der som noget nyt også er et produkt på landjorden, nemlig ”krydstog” med program for The Royal Scotsman, Orient Express, The Blue Train i Sydafrika og ”Rocky Mountaineer” i Canada. Det er luksus, og det ses af priserne.

”Vi har alligevel haft ret mange forespørgsler og fået gang i salget. Man kan teste selv ved at gå ind på krydstog.dk og se på mulighederne,” fortsætter Jesper Boas.

For krydstogterne, hvor Bella Vista er generalagent for flere i den eksklusive gruppe og nu har udsendt ”The Cruising Life”, har salget delt sig i to grupper.

”Den første med stamkunder, som planlægger i god tid for at indpasse i ferie- og højtidsperioder. Den anden gruppe, som er i klar stigning, er de impulsive, hvor beslutningstiden er kort til en virkelig god pris. Her kan det så ske, at vi simpelthen ikke kan få flypladser på de ønskede fly, fordi vi er så tæt på afgang.”

Blandt de mange generalagenturer er Cunard Line med de store oceangående skibe som for eksempel Queen Mary og Queen Victoria, der i år har været i hhv. Helsingør og København, men ellers mange gange årligt tager turen over Nordatlanten.

Andre er de luxe skibe som Silversea og Seabourn.