I Nashville, Tennessees hovedstad, har Marriott netop fået hotel med tre af sine 30 varemærker. Illustration fra Marriott.

Marriott åbner hotel med 3 varemærker

Mens Marriott, en af verdens største hotelkæder, allerede har 98 hoteller med to varemærker, er det første gang kæden åbner hotel med tre af sine varemærker. Det er netop sket i USA.

Marriott Internationals nye hotel med de tre varemærker er netop åbnet i countrymusikkens hovedstad, Nashville, der også er hovedstad i sydstaten Tennessee.

Klik for stort format. Bygningen i down town Nashville har 470 værelser og suiter, fordelt mellem varemærkerne AC Hotels, Residence Inn og SpringHill Suites. Illustration fra Marriott.

Det er første gang tre af Marriotts 30 varemærker er under samme tag, nemlig AC Hotels, Residence Inn og SpringHill Suites.

Det 21-etager høje hotel med i alt 470 værelser og suiter har kostet bygherren, North Point Hospitality, omkring en milliard kroner. Det ligger i centrum af Nashville tæt på blandt andet Music City Convention Center.

AC Hotels, som også findes i København i form af AC Bella Sky-hotellet ved Bella Center, har fokus på blandt andet design, varemærket Residence Inn henvender sig til gæster med behov for længere ophold, mens SpringHill Suites henvender sig til såvel forretnings- og leisure-rejsende.

”Music City er det perfekte sted for dette stykke Marriott-historie med den første nybygning som omfatter tre af vores varemærker. Dermed har vi noget for enhver smag under samme tag – hvad enten vores gæster skal deltage i en kongres, har et længere ophold i byen eller blot er på ferie,” siger Eric Jacobs, udviklingsdirektør hos Marriott i en pressemeddelelse.

De 470 værelser og suiter i det nye hotel i Nashville fordeler sig med 209 værelser på AC Hotel Nashville Downtown; The Residence Inn Nashville Downtown/Convention Center har 136 suiter med såvel dagligstue som soveværelser samt et lille køkken – og blandt andet tilbud om at leverer mad- og drikkevarer til køleskabet. Den sidste enhed i det nye hotel er SpringHill Suites Nashville Downtown/Convention Center med 125 suiter, også her er der såvel dagligstue som soveværelse i suiten.

Snart nyt Marriott-hotel i København
Marriott-koncernen har stigende fokus på at bruge flere af sine varemærker i de samme hoteller. Foreløbig har kæden 98 hoteller med to varemærker og yderligere 144 på vej i USA og resten af verden. Selve Marriott International-koncernen har foreløbig 6.900 hoteller fordelt over 30 varemærker i 130 lande og territorier verden over.

Næste Marriott-hotel i København bliver et Moxy-hotel, et samarbejde mellem IKEA og Marriott, der åbner næste måned i Københavns Sydhavn med 226 værelser. Se artiklen herunder…

Relaterede artikler:

Nyt Marriott-hotel i København klar med direktør

Nashville spiller for British Airways

Marriott scorer stor aftale med Manchester United

Køber kæde af luksushoteller for milliardbeløb