Norske Schibsted Media Group er med kapitalindsprøjtning på otte millioner kroner blevet største investor i danske Campanyon, der formidler overnatninger indenfor camping, glamping og hytter.
Campanyon, en digital markedsplads med hovedkontor i Danmark, og med fokus på ophold inden for camping, glamping og bondegårde, har fået Schibsted Ventures som største investor. Schibsted Ventures er en del af den norske mediegigant Schibsted Media Group.
Campanyon-platformen, der startede sidste år, ”fungerer stort set på samme måde som Airbnb ved enten at registrere sig som vært eller ved at finde og booke en overnatning som gæst. I dag er der over 180 værter i Norge og Danmark,” hedder det i en pressemeddelelse.
Siden april sidste år har grundlæggerne af Campanyon, Alexander Raknes og Kristian Qwist Adolphsen, foreløbig skaffet 15 millioner danske kroner til projektet. Blandt indskyderne er Nabobil-stifter Even Heggernes, investor Trond Riber Knudsen, eventyreren Aleksander Gamme, tidligere landechef for Google i Norge, Jan Grønbech, Stratel og Startuplab.
Nu er også Schibsted Ventures ombord med sin investering på otte millioner danske kroner, hvilket gør nordmændene til største investor i Campanyon.
Forventer hurtig vækst
I pressemeddelelsen skriver Campanyon blandt andet: ”Det har aldrig været mere populært med bæredygtige ferieformer end nu, hvor oplevelser og overnatning tæt på naturen er i centrum. Campanyon er en bookingplatform til at finde og booke overnatningssteder i naturen som campingpladser, autocamperpladser, glamping (”glamour” og ”camping,” red.), bondegårde, hytter, shelters og meget mere.”
I dag findes platformen i 16 lande med over 400 registrerede værter med 900 annoncer af forskellige overnatningssteder, oplyses det.
Grundlægger Kristian Qwist Adolphsen fra København, forestiller sig hurtig vækst: ”Mange har fået øjnene op for ferieformer med naturen i fokus, friluftsliv som helhed og forskellige former for lokal turisme, såsom overnatning på bondegårde. Dette marked har et enormt potentiale.
Der er en masse fantastiske steder derude, som fortsat ikke er synlige og dermed svære at booke, og som ovenikøbet ikke helt ved, hvordan de skal organisere det at blive vært, og det vil vi gerne hjælpe med,” siger Kristian Qwist Adolphsen om, hvorfor han og tidligere medstuderende på CBS og kollega i Google, Alexander Raknes, startede platformen.
Relaterede artikler:
Disse 21 danske hoteller fik sidste år Green Key
Vi er ikke bekymret for at investere i kvalitetsturisme
Rejsegigant klar til nærkamp mod Airbnb