Den 30. maj er det atter tid til årets DEMA - Danish Meeting & Event Award, der i år afvikles på Langelinie Pavillonen. Her foto fra sidste års DEMA; fotograf: René Bang.

Møde- og eventbranchen skal atter hylde de bedste

Den 30. maj afvikles den store årlige DEMA – Danish Meeting & Event Award, hvor der i år uddeles 8 priser. DEMA er ifølge arrangørerne det mest prestigefulde awardshow for den danske møde- og eventbranche.

DEMA18 arrangeres blandt andet af den danske afdeling af verdens største eventbranchenetværk, Meeting Professionals International, MPI. Årets DEMA finder sted 30. maj på Langelinie Pavillonen og kombineres i år med en eftermiddagsworkshop, hvor de indstillede kandidater præsenterer deres baggrund og resultater.

Ifølge arrangørerne er formålet med DEMA ”at skabe en professionel brancheplatform, der fungerer som inspirator og løftestang, ved at hylde de mest nytænkende og værdiskabende idéer, cases, indsatser og resultater i den danske møde- og eventbranche.”

Hans Ravnkjær Larsen, der i år er President for MPI Denmark, siger: ”MPI Denmark har fokus på, hvad vores medlemmer og gæster får med hjem fra vores events – det samme gælder DEMA18. Vi vil bidrage til, at man går derfra med ny inspiration som hjælper til man kan løfte niveauet på danske møder og events.”

Fokus på faglighed
Dette års juryformand ved DEMA er Mette Ravn, administrerende direktør for Vingsted Hotel & Konferencecenter. Hun siger: ”Jeg håber at jeg sammen med resten af juryen kan skabe fokus på mødebranchen og dermed fokus på møder mellem mennesker og den værdi, det skaber.”

Årets otte DEMA-kategorier er: Konferencer og faglige events, Konferencer og faglige events BTC (Business To Consumers), Non-profit-arrangement, Internt møde eller faglig event, Intern teambuilding eller incentive, Intern social event eller fejring, Low cost-møde eller –event samt Radikal fornyelse.
Der er indstillingsfrist til DEMA18 den 30. april – læs mere hjemmesiden: dema18.dk

Juryformand Mette Ravn siger: ”Vi skal som branche holde fanen højt, fagligt og udviklingsmæssigt. Vi skal hele tiden være i fremdrift og udvikle nye koncepter, det bidrager de forskellige prisers fokus med – og det gøres blandt andet ved den årlige prisuddeling DEMA18, hvor vi samtidig får forenet branchen på tværs af hele Danmark.”

Dette års DEMA har disse partnere og sponsorer: Langelinie Pavillonen & Madkastellet, Trippus, Kursuslex, ProShop Europe, Legoland Hotel & Konference, BC Hospitality Group og Dansk Erhverv.

Relaterede artikler:

De vandt årets DEMA-priser

Priser til den danske møde- og eventbranche

VisitDenmark øger fokus på MICE

x

Læs Også

Fint besøg til DRF’s årsmøde og generalforsamling

En helt ny undersøgelse af danskernes rejsevaner, direktøren for Rejsegarantifonden samt chefen for Borgerservice er med i programmet når Danmarks Rejsebureau Forening 12. april har årsmøde.

Scandic lander kæmpe kontrakt med den danske stat

Danmarks største hotelkæde bliver med ny aftale landets største leverandør af konference- og mødefaciliteter til staten.

Bella Center blandt nordiske prisvindere

Ved uddelingen af European Business Awards for de nordiske lande var danske BC Hospitality Group eneste prismodtager fra rejsebranchen.

VisitDenmark tilfreds med årets ITB-messe

VisitDenmark havde 19 danske partnere på sin stand ved den netop overståede kæmpe rejsemesse ITB i Berlin – den danske stand fik besøg af berømt fodboldspiller.

Konkurrenter arbejder sammen

Der er mange om buddet, og konkurrencen er hård. Ikke desto mindre har Danske Konferencecentre nu over 100 partnere.

Digitalisering øger behov for personlig service

Nogle ser den digitale udvikling som en trussel mod den personlige relation og service, men sammenslutningen Danske Konferencecentre oplever det stik modsatte.