MSC Cruises vil vise kunderne, at bæredygtighed i dag er et område, som krydstogtrederiet fokuserer på, og derfor er den grønne omstilling omdrejningspunktet i en ny reklamekampagne.
MSC Cruises har for nyligt indspillet en ny reklamefilm, som er et af flere elementer i en ny storstilet kampagne, der har fået navnet ’Discover the future of cruising’ og som skal lanceres i 30 forskellige lande på verdensplan.
Omdrejningspunktet i kampagnen er, at MSC Cruises ønsker at rette rampelyset i retning af den rolle, som bæredygtighed spiller i den daglige drift på selskabets skibe samt vise den betydning, som området har i varemærkets fremtidige vækststrategi.
Reklamefilmen blev indspillet ombord på krydstogtskibet MSC World Europa, der har 22 dæk og en kapacitet på 6.762 passagerer. Det var ikke tilfældigt, at netop dette krydstogtskib blev valgt. Det er nemlig det første i MSC-flåden, der benytter flydende naturgas som drivmiddel, og derudover er det rederiets mest miljøvenlige skib.
Har investeret milliarder
Pierfrancesco Vago, der er bestyrelsesformand for MSC Groups krydstogtaktiviteter, forklarer, at rederiet over en årrække har foretaget investeringer og iværksat tiltag, som tilsammen har tjent til, at det samlede antal CO2-udledninger er blevet mindsket med 35 procent siden 2008.
“I mange år har vi investeret massivt i nye innovationer og teknologier, der løbende og gradvist reducerer vores miljømæssige fodaftryk. Fra 2017 til 2023 investerede vi mere end otte milliarder euro i en mere moderne og effektiv flåde med ti nye skibe, som hver især er blevet mere miljøvenlige og avancerede end de tidligere.”
Bestyrelsesformanden forklarer, at ansvarlighed over for klimaet og naturen i hans optik er blevet så vigtigt for forretningen, at rederiet mener, det er relevant at vise disse aspekter frem, og derfor lancerer man den nye kampagne.
”I dag, mere end nogensinde, anerkender virksomheder som MSC Cruises den afgørende betydning af miljøet og en sund planet, og det er derfor, vi har taget føringen og gjort vores bæredygtighedsforpligtelser til et nøgleelement over for vores kunder og samfundet som helhed. Bæredygtighed hos MSC Cruises er centralt for brandets DNA, og hvordan vi opererer som virksomhed.”
Sætter blandt andet lid til nye teknologier
MSC Cruises er en af de virksomheder i branchen, der har forpligtet sig til at have reduceret mængden af udledninger med 40 procent inden 2030, men derudover har selskabet selv sat et mål om, at det skal være helt slut med CO2-udledninger i 2050.
Målet skal blandt andet opnås via flådemoderniseringer og ny teknologi. I tillæg til MSC World Europa har rederiet yderligere to skibe på vej, der sejler på flydende naturgas. Det drejer sig om MSC Euribia, der bliver leveret i juni i år, samt MSC World America, som ventes klar i 2025
En øget brug af brændselsceller, udvikling af kulstoffattige brændstoffer og løsninger såsom grønt brintbrændstof og syntetisk fremstillet flydende naturgas er blandt de teknologiske tiltag, der skal medvirke til at mindske klimaaftrykket i de kommende år, mens et reduceret vandforbrug, mere støjsvage skibe, genbrug, bæredygtige udflugter og grønnere restauranter er blandt de andre initiativer, som krydstogtrederiet benytter som værktøjer til at gøre driften mere bæredygtig.
Relaterede artikler:
Skibe fra MSC Cruises samtidig på verdenskrydstogt