Norwegian rykkede for alvor ind i Danmark i kølvandet på Sterlings konkurs i oktober 2008.
Norwegian har foreløbig ca. 40 danske ruter og var sidste år næststørste flyselskab i Københavns Lufthavn med 1,4 mio. passagerer – eller 7,4 % af lufthavnens samlede passagertal. Norwegians stigning sidste år på København var en vækst på 247 % i forhold til 2008.
Udover København flyver Norwegian også på Aalborg, Karup (kun til København) og Billund. Norwegian medgav i sidste uge, at åbningen i februar af indenrigsruten mellem København og Billund var en fejl, og at ruten lukker igen i starten af april. Til gengæld åbner selskabet sidst i denne måned mellem København og Bornholm.
Flyselskabet er godt tilfreds med udviklingen på Karup-København, Aalborg-København og den nye rute mellem Oslo og Billund. Karup havde i februar en passagervækst på over 70 %, mens Aalborg Lufthavn i februar så en vækst på 29 % på indenrigstrafikken sammenlignet med februar sidste år, selv om sædeudbuddet kun er steget 18 %.
På Aalborg-København – Danmarks største indenrigsrute – konkurrerer Norwegian med Cimber Sterling og SAS.
"Med konkurrence stimulerer Norwegian markedet til vækst. Det understreger, at konkurrence er godt for markedet og forbrugerne," siger Norwegians presse- og markedschef i Danmark, Johan Bisgaard Larsen, og tilføjer "Vi startede i Aalborg med tre daglige afgange, nu har vi fem. Vi vurderer, om vi skal udvide på Karup-København."
Norwegian har foreløbig ni fly stationeret i Danmark. Ekspansionsplanen for de kommende år kan bringe antallet op mod 20 fly og ca. 90 ruter fra Danmark, sagde Norwegians adm. direktør, Bjørn Kjos, for nylig til Take Off.