Medarbejdere på Konferencehotellet KolleKolle i Nordsjælland. Foto: KolleKolle.

Ny app hjælper allergikere ved møder og events

Som de første i den danske hotel- og mødebranche introducerer to konferencehoteller nu app så mødedeltagere med madallergier på forhånd kan informere køkkenet på mødestedet om deres ønsker.

Det er konferencehotellerne KolleKolle ved Værløse i Nordsjælland og Horsont, det tidligere Koldkærgaard, ved Aarhus der nu præsenterer nyskabelsen.

De to konferencecentre ejes af Landbrug & Fødevarer – og den nye smarte app for allergikere leveres af den danske virksomhed Okayfood.

Ifølge pressemeddelelse leverer Okayfood en helt ny og smart løsning til hoteller og mødesteder, som via appen og en digital service gør det lettere at få oplysninger om mødegæsternes madpræferencer eller allergier – inden de kommer til mødet. Mødedeltagerne indtaster via en app koden til den konference, de deltager i og på deres private profil i app’en indtaster de deres madpræferencer.

Informationen sendes automatisk til mødestedet, hvilket gør det lettere for mødebookeren og for mødestedet at holde styr på samtlige deltageres madønsker. De to konferencehoteller går live med den nye løsning i løbet af denne måned.

Stifteren af Okayfood, Michael Lykke, giver med sin digitale service mødeplanlæggere og mødesteder en løsning til at lette det administrative arbejde i at håndtere mødegæsternes individuelle madpræferencer. Han siger i pressemeddelelse:

”Jeg udviklede Okayfood til børne- og fritidsinstitutioner. Forældrene tog godt imod løsningen, fordi den var med til at gøre hverdagen lettere for institutionerne og børnefamilierne. Det var derfor naturligt at tænke løsningen videre til virksomheder i hotel, -møde og eventindustrien. Mødestederne har jo huset fyldt med mødedeltagere og dermed også en lang række måltider, som skal tilberedes og serveres.”

Gør livet lettere
Berit K. Leth, hoteldirektør på KolleKolle, siger om den nye app:

”Vi ser frem til at tage den nye digitale løsning i brug sammen med vores mødebookere. Vi er overbeviste om, at det nye værktøj vil gøre det lettere at booke møder og konferencer hos os fremover. Mødebookerne bruger i dag megen tid på via e-mail at meddele os mødedeltagernes mange forskellige madpræferencer. Dette arbejde sker nu via løsningen hos Okayfood – og at vi som konferencesteder modtager informationen direkte fra mødedeltageren selv, vil uden tvivl være med til at minimere fejl eller misforståelser, der naturligt kan forekomme.”

Relaterede artikler:

Konferencecenter skifter navn

Jysk messe stiller skarpt på meetings og events

Bornholmsk kok har Spies’ bedste flymad