De nordiske lande er på mange områder i samme båd. Hjemmesiden TheNordics.com skal styrke kendskabet til Norden som en fælles region. Arkivfoto fra Wonderful Copenhagen.

Ny kampagne skal promovere Norden

Nordisk Ministerråd har søsat ny hjemmeside med profilering af de nordiske lande. Kampagnen fremhæver fælles nordiske værdier og skal øge kendskabet til de nordiske lande ude i verden.

Hjemmesiden, TheNordics.com, er ny kampagne til destinationsprofilering –  med information om fælles værdier i de nordiske lande. Den nye digitale platform byder på fortællinger, videoklip og fotos – bag kampagnen står Nordisk Ministerråd, der udover Danmark, Sverige, Norge, Finland og Island også har deltagelse af Færøerne, Grønland og de finske Ålandsøer.

Initiativet til kampagnen har baggrund i et ønske om et øge Nordens synlighed som en samlet region. Kampagnen understreger fem fælles nordiske værdier: tillid, åbenhed, miljøfokus, innovation og ligestilling, heddet det fra Nordisk Ministerråds sekretariat.

”De nordiske lande deler visse værdier præget af ligestilling og åbenhed,” siger den svenske udenrigsminister Margot Wallström, der i denne tid er formand for Nordisk Ministerråd.

Norden er verdens 11. største økonomi
TheNordics præsenterer blandt andet en række overordnede fakta om de nordiske lande. Disse er for eksempel, at de nordiske lande ofte taler med én fælles stemme, at korruption er næsten ikke-eksisterende, at højere uddannelser er gratis, at der er meget stor pressefrihed, at man i Norden betaler sin skat med glæde og at de 27 millioner indbyggere i Norden samlet er del af verdens 11. største økonomi.

Det nye nordiske profileringsprojektet understøttes af kampagnen Traces of North, der også ligger på thenordics.com med i alt 40 nordiske fortællinger fra alle dele af verden som bevis på den nordiske påvirkning verden over. Disse nordiske påvirkninger ude i verden kommer fra blandt andet Bolivia, Somalia, Filippinerne og Japan. Kampagnen opfordrer til at mennesker verden over kommer med deres eksempler på nordisk påvirkning – disse kan deles via sociale medier på hashtagget #TheNordics.

Traces of North skal også gøre det lettere for en fælles markedsføring af Norden ude i verden, blandt i samarbejdet mellem nordiske ambassader og interessegrupper.

Relaterede artikler:

64 nordiske restauranter med Michelin-stjerner

DFDS får stadig flere oversøiske passagerer

News in English

x

Læs Også

Mezi.com falder i hænderne på American Express

Amerikanske Mezi.com, der har danske Johnny Thorsen i ledelsesgruppen, er blevet overtaget af American Express.

Sådan kan rejseindustrien forberede deres medarbejdere på fremtiden

DEBAT: Når kunstig intelligens udvikles og implementeres, skal det så bare erstatte dygtige medarbejdere, spørger direktør og konsulent Ole Mortensen i et debatindlæg.

Dansk firma øger fokus på digitalisering i hotelbranchen

En kapitalindsprøjtning i millionklassen fra ny investor skal hjælpe den danske virksomhed DigitalGuest videre ud på det globale marked med sin digitale gæstebog til hotelbranchen.

Airbnb øger sit fokus

Portalen skal fremover også inkludere boutique hoteller, bed&breakfast og high-end udlejning samt et bonusprogram.

Nummerpladen som brobillet

På både Storebælt og Øresund kan betalingen for turen klares via nummerpladen. Det kræver blot, at man på forhånd knytter sin nummerplade til betalingskortet.

Klar til nummerpladeaflæsning på Øresundsbron

Testfasen for nummerpladelæsningen er gået godt, så 1. marts åbner Øresundsbron for, at alle kan bruge nummerpladen som betalingsmiddel.