De nordiske lande er på mange områder i samme båd. Hjemmesiden TheNordics.com skal styrke kendskabet til Norden som en fælles region. Arkivfoto fra Wonderful Copenhagen.

Ny kampagne skal promovere Norden

Nordisk Ministerråd har søsat ny hjemmeside med profilering af de nordiske lande. Kampagnen fremhæver fælles nordiske værdier og skal øge kendskabet til de nordiske lande ude i verden.

Hjemmesiden, TheNordics.com, er ny kampagne til destinationsprofilering –  med information om fælles værdier i de nordiske lande. Den nye digitale platform byder på fortællinger, videoklip og fotos – bag kampagnen står Nordisk Ministerråd, der udover Danmark, Sverige, Norge, Finland og Island også har deltagelse af Færøerne, Grønland og de finske Ålandsøer.

Initiativet til kampagnen har baggrund i et ønske om et øge Nordens synlighed som en samlet region. Kampagnen understreger fem fælles nordiske værdier: tillid, åbenhed, miljøfokus, innovation og ligestilling, heddet det fra Nordisk Ministerråds sekretariat.

”De nordiske lande deler visse værdier præget af ligestilling og åbenhed,” siger den svenske udenrigsminister Margot Wallström, der i denne tid er formand for Nordisk Ministerråd.

Norden er verdens 11. største økonomi
TheNordics præsenterer blandt andet en række overordnede fakta om de nordiske lande. Disse er for eksempel, at de nordiske lande ofte taler med én fælles stemme, at korruption er næsten ikke-eksisterende, at højere uddannelser er gratis, at der er meget stor pressefrihed, at man i Norden betaler sin skat med glæde og at de 27 millioner indbyggere i Norden samlet er del af verdens 11. største økonomi.

Det nye nordiske profileringsprojektet understøttes af kampagnen Traces of North, der også ligger på thenordics.com med i alt 40 nordiske fortællinger fra alle dele af verden som bevis på den nordiske påvirkning verden over. Disse nordiske påvirkninger ude i verden kommer fra blandt andet Bolivia, Somalia, Filippinerne og Japan. Kampagnen opfordrer til at mennesker verden over kommer med deres eksempler på nordisk påvirkning – disse kan deles via sociale medier på hashtagget #TheNordics.

Traces of North skal også gøre det lettere for en fælles markedsføring af Norden ude i verden, blandt i samarbejdet mellem nordiske ambassader og interessegrupper.

Relaterede artikler:

64 nordiske restauranter med Michelin-stjerner

DFDS får stadig flere oversøiske passagerer

News in English

x

Læs Også

Sælger 200 domænenavne i rejsebranchen

Rejsekongen.dk, book247.dk og shoptillyoudrop.dk er nogle af de omkring 200 danske domænenavne der nu er til salg – fra 1.000 kroner og opefter.

Rejsebureau klar med global wi-fi-adgang

Som noget nyt tilbyder det store erhvervsrejsebureau Egencia nu wi-fi-adgang til sit Advantage-serviceprogram i 120 lande verden over.

Prisgaranti ny slagmark mellem søgemaskiner

Momondo, der i familie med amerikanske Booking.com, klar med prisgaranti på flybilletter. Det kan vi gøre bedre, siger dansk rejsesøgemaskine.

Hotelkæde klar med check in-maskiner

Den danske lavpriskæde Zleep Hotels følger med sine nye checkin-maskiner uden dankort-terminaler den digitale udvikling i hotelbranchen. To nye Zleep Hotels åbner næste år.

Ny rejseteknik samles på samme platform

Rejsebureauer fra 21 lande, blandt andet Danmark, hørte forleden i Las Vegas nyt fra deres samarbejdsforum, Lufthansa City Center. På agendaen var blandt andet LUCY.

Bookingmaskiner kritiseres af myndigheder

Nogle hotel-søgemaskiner vildleder forbrugerne ved at vise resultater der afhænger af, hvor meget bookingmaskinen betales af hotellerne.