Lufthansa Innovation Hub arbejder med en ny teknisk platform der skal samle en lang række innovative rejseløsninger på samme sted. Pressefoto fra Billund Lufthavn.

Ny Lufthansa-service samler rejse-apps

Tjenesten Yilu, grundlagt af Lufthansa Innovation Hub, udvikles til en intelligent end-to-end rejseplatform med teknologi fra en række partnernetværk. Første bidrag er en smart taxi-app.

Det første konkrete eksempel på brugermulighederne via Yilu er at passagererne i det tyske flyselskab Eurowings, der ejes af Lufthansa Group, kan bestille taxikørsel til og fra lufthavnen.

Det sker via app’en Mytaxi, der hentes fra Eurowings egen primære app. Afhentningstiden fra for eksempel arbejdspladsen eller hjemmet til lufthavnen med Mytaxi er automatisk koordineret med den aktuelle flyinformation i app’en.

App-samarbejdet mellem Eurowings og Mytaxi er det første partnerskab for Yilu, men der skal komme mange flere. Ifølge Lufthansa er hovedsigtet med Yilu, der har hjemmesiden yiluhub.com, at opsamle og tilbyde rejsetjenester fra en bred vifte af partnere som hoteller og andre flyselskaber samt søgetjenester på samme platform. Yilu skal udvikles til at tilbyde tilsluttede rejsende logiske anbefalinger for at gøre deres rejse nemmere via kvalificerede apps.

Christian Langer, chef for digital strategi i Lufthansa Group, siger: ”Med Yilu tilbyder vi for første gang en mulighed målrettet mod det fragmenterede landskab indenfor rejseteknologien. Det overordnede mål er på smarteste vis at samle links til alle rejse-services for at forbedre den samlede rejse-oplevelse – også før og efter flyvningen.”

Skal dække apps og hjemmesider
Christian Langer tilføjer: ”Yilu-platformen vil give dens partnere mulighed for nemt at vise deres tilbud på egne apps eller hjemmesider. Denne smarte interlinking mellem forskellige virksomheder med ydelser til flypassagerer skal give de rejsende en mere gnidningsfri rejseoplevelse i fremtiden.”

Og Mark Meusch, administrerende direktør hos Yilu, tilføjer: “Yilu arbejder i denne tid primært med at få det grundlæggende teknologiske på plads. Næste skridt bliver at finde de nødvendige samarbejdspartnere – det er en lang proces, men de første resultater viser, at vi er på rette spor.”

Yilu består i dag af blot 25 medarbejdere fra 15 lande – virksomheden, der har hovedsæde i Berlin, forventer at have fordoblet antallet af ansatte inden næste sommer.

Relaterede artikler:

Lufthansa åbner for øget brug af bookingfunktion

Billetkontoret klar med Lufthansas NDC-priser

Flyselskab klar med ny nordisk chef