Ny webbooking hos Star Tour

Halvdelen af de rejser, Star Tour sælger går via startour.dk, som dagligt har omkring 20.000 besøgende. Målet er, at 80% af rejserne sælges via Internettet i 2010, og det stiller krav til brugervenligheden på startour.dk.

”Det er mange penge, men det har heller aldrig været lettere at købe sin rejse online, end det er efter denne ombygning. Selv om vi mangler at få nogle med til at købe rejsen på nettet, er der ingen tvivl om, at det er den nære fremtids vigtigste salgskanal”, mener Stig Elling, salgsdirektør i Star Tour.

  

Star Tour har brugt meget på at udbygge inspirations- eller drømme-delen. Her kan man både se film og tv fra rejsemålene, læse om ’de kendtes’ favoritferier og se et væld af billeder og informationer om hvert hotel, hvert område og hvert land.

  

”Men det er selve salgsdelen vi har fokuseret på med den seneste investering. Det er blevet langt mere overskueligt, logisk, hurtigt og let at købe rejsen online nu, og man får de informationer, man har behov for på de rigtige tidspunkter i købet”, siger Stig Elling.

  

I de første to uger af januar har ca. 7% flere end sidste år købt deres rejse på startour.dk, og statistikkerne viser, at travlheden er størst i frokostpausen og i aftentimerne – især søndag aften.

 

Skrevet af Flemming Juul