Overflytning af ansatte til Jet Time kiksede

Det ser mere og mere ud til, at der var for store problemer i forbindelse med, at et stort antal Cimber-medarbejdere – alt fra 50 til 80 har været nævnt – skulle overgå fra Cimber til Jet Time i forbindelse med wet lease af Boeing 737 fly og på den måde være så godt som sikret job, når flyene stopper i Cimber til efteråret.

 

Ingen af parterne siger det direkte, men nok mellem linjerne med betegnelser som hindringer og uhensigtsmæssige. Til gengæld er det vigtigt for den gode aftale, at det overordnede mål fastholdes: Jet Time mangler fly, Cimber vil gerne af med dem hurtigt muligt.

 

Den meddelelse til personalet, som begge parter har udsendt, understreger formålet.

 

Til takeoff.dk uddyber vicepræsident i Cimber Sterling Alex Dyrgaard:

 

”Det overordnede mål, om at indgå aftalen med Jet Time, var for Cimber Sterling at kunne udfase Boeing 737 med udgangen af sommerprogrammet, og på den måde sikre tilfredsstillende gennemførsel af programmet, der er sat til salg. Samtidig havde Jet Time et ønske om at øge sin kapacitet med 737-700 fly.
At aftalen nu tilpasses det flyvende personale ændrer ikke på de nævnte mål. Blot har det under finplanlægningen af projektet vist sig at være mere hensigtsmæssigt at lade Cimbers flyvende personale gennemføre sommerprogrammet i Cimber regi.
Omkring det tekniske vedligehold arbejder vi videre på en overdragelse til Jet Time allerede i år.
Jet Time dækker fortsat den kapacitet, der mangler i forhold til fire B737fly, et fly ekstra i visse perioder,” hedder det fra Alex Dyrgaard.

Skrevet af Ejvind Olesen