Silversea Cruises fra Royal Caribbean Group har netop haft navngivningsceremoni for sit nyeste skib, Silver Moon, det første deluxe-skib til at blive taget i brug efter udbruddet af coronakrisen.
Deluxe-krydstogtskibet Silver Moon med plads til 596 passagerer og en med en besætning på 411 begyndte at sejle ti-dages-krydstogter omkring de græske øer i sidste måned.
Men onsdag aften var der den officielle navngivningsceremoni for Silversea Cruises’ niende skib. Det skete i Athens havneby, Piræus, med deltagelse af blandt andet skibets gudmor, Gaia Gaja, fra den italienske vinfabrikant Gaja.
Silver Moon er i øvrigt søsterskib til Silver Muse. Senere på året leveres endnu et tilsvarende skib, Silver Dawn, til en pris af 2,4 milliarder kroner.
Silversea Cruises er luksusvaremærket hos Royal Caribbean Group, moderselskab for Royal Caribbean International og Celebrity Cruises.
Richard Fain, koncernchef for Royal Caribbean Group, RCG, sagde i sin tale, at ibrugtagningen af Silver Moon er et symbol på, at krydstogter efter sin lange nedlukning under coronakrisen er ved at returnere.
“De seneste 17 måneder har på så mange måder været frustrerende. Det er sandt, at verden stadig er meget isoleret og at mulighederne for at rejse stadig er begrænsede, men krydstogtbranchen vil gerne føre an når verden igen kan rejse,” sagde Richard Fain.
Ifølge RCG er Silver Moon det første deluxe-krydstogtskib til at blive taget i brug siden den kinesiske coronavirus i marts sidste år for alvor begyndte at lamme også rejsebranchen.
Dansk rejsebureauagent var med
Blandt de mange deltagere til sammenkomsten i Piræus var udover Royal Caribbean Groups topledelse, den græske turistminister, Harry Theoharis, også en række af Silverseas top rejsebureauagenter, herunder danske Jesper Boas Smith, grundlægger af krydstogtbureauet Profil Bella Vista Travel. Han skriver til STANDBY.DK:
”Silver Moon er et fantastisk skib, der lever 100 procent op til tidens krav. Udover otte restauranter, introducer skibet også rederiets nye SALT-koncept, Sea And Land Taste, der sætter fokus på gastronomien på de destinationer, skibet besøger.”
Relaterede artikler:
Krydstogtrederi bruger milliarder på nye luksusskibe
Norwegian Cruise Line klar til comeback