Over halvdelen af det samlede antal klager til Forbruger Europas danske kontor sidste år drejede sig om luftfart. Langt de fleste klager var om corona-relaterede flyaflysninger. Arkivfoto: Henrik Baumgarten.

Rekordmange forbrugerklager over rejsebranchen

Det danske Forbruger Europa-kontor, der er støttet af EU, fik sidste år 6.439 forbrugerklager – flest om ”transportydelser.” Der var tidobling af klager over pakkerejser og også mange om hoteller.

Den danske afdeling af Forbruger Europa er en del af Konkurrence og Forbrugerstyrelsen. Forbruger Europa-netværket er oprettet af Europa-Kommissionen og har kontorer i alle EU-lande plus Norge og Island.

Forbruger Europas årsrapport for 2020 viser blandt andet, at...

Få hurtig adgang til artiklen

Vælg det abonnement, der passer til dig eller din virksomhed

39 kr.

14 dage

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

 

249 kr.

3 måneder

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

849 kr.

12 måneder

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

Allerede abonnent?