S-tog tror, at skinnerne er spejlglatte

Siden januar har signalsystemet i S-tog mellem Hillerød og Svanemøllen været programmeret til at bremse ned før hver station, som om skinnerne er meget glatte.

Det har givet passagerer en forlænget rejsetid på fire minutter hver vej og den situation fortsætter i den ny køreplan, skriver Banedanmarks direktør Per Jacobsen ifølge Frederiksborg Amts Avis i et svar til Region Hovedstaden.

Først når det nye signalsystem tages i brug på yderligere to S-togsstrækninger i sommeren 2018, regner Banedanmark med at have løst problemet, skriver tv2.dk.

Det skal ske ved at tilpasse en række procedurer og regler, inden man finder en permanent teknisk løsning, hedder det i svarbrevet.

Det var i forbindelse med starten af det ny signalsystem i efteråret 2016, at der opstod episoder, hvor togene ikke bremsede inden for den accepterede bremselængde. Herefter valgte Banedanmark at indføre proceduren med at ’lade som om’ skinnerne altid er glatte for at få signalsystemet til altid at bremse korrekt ned.

Pendlere til kamp mod S-togslukning

S-tog og Metro øger belægningen

Forbedret togdrift med førerløse S-tog

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.