Sommerrejser sælges tidligere

Hos Star Tour er der 30% flere kunder, der har sikret sig næste års sommerrejse allerede nu i forhold til på samme tid sidste år. Det er især børnefamilierne, der er hurtigt ude. Frygten for yderligere olietillæg på rejsen er en af de vigtigste motivationsfaktorer.

 

”Børnefamilierne er traditionen tro dem, der køber sommerrejserne tidligst, fordi de ved, at de bedste hoteller ryger først. Men i år er de nervøse for om de stigende oliepriser betyder, at rejserne bliver dyrere, hvis de venter. Og det er ganske relevant, for det er præcis det, der kan ske”, mener Stig Elling, salgsdirektør i Star Tour.

 

Det er sommerrejser til koncepthoteller for familier, der bliver købt flest af på dette tidspunkt. De høje oliepriser har allerede betydet, at næste sommers rejser til middelhavsdestinationerne er gennemsnitligt 200-300 kr. dyrere end i år.

 

Skrevet af Flemming Juul