Star Tour dropper rejsekataloget

”For ti år siden trykte vi en halv million rejsekataloger på 400-500 sider, for fem år siden var tallet 200.000, og i år har vi droppet det kendte katalog helt og i stedet lavet det, vi kalder et ’Magalog’, en blanding af et magasin og et katalog på 100 sider, der er ment som inspiration og appetitvækker og som trykkes i knap 100.000 eksemplarer”, fortæller salgsdirektør Stig Elling.

 

60% af Star Tours kunder køber rejsen over nettet, mens 90% bruger nettet til at hente inspiration og til research. Der er omkring 175.000 besøgende på startour.dk hver uge, hvor priserne altid er de helt aktuelle.

 

”Selv om jeg sørger lidt over tabet af det gode gamle katalog og stemningen ved at sidde sammen og studere det sidste nye, så må jeg erkende, at nettet har overtaget mange af de funktioner, som kataloget havde, og derfor er der ingen logik eller økonomi i at trykke de tykke papirkataloger længere”, mener Stig Elling.

Skrevet af Flemming Juul