Star Tour skal have pressechef

2019/08/defaultmain.jpg5180d345-e63e-405d-bc41-fe486d43c33fCHARTERREJSEBUREAUER: ”Vi skal blive meget mere synlige på bl.a. de sociale medier. Det skal vi have hjælp til og har derfor søgt en kommunikationsmedarbejder. Jeg skal stadig være ansigtet udadtil, men jeg kan ikke være der hele tiden,” siger salgsdirektør Stig Elling.

”Du er ansigtet udadtil,” hed overskriften på jobannoncen fra Star Tour, da det store charterrejsebureau forleden søgte kommunikationsmedarbejder.

”Jeg skal stadig være Star Tours ansigt udadtil; men vi opgraderer nu på mediesiden – og skal være meget mere synlige på bl.a. de sociale medier. Derfor skal vi have hjælp. Jeg er 68 år og er som sådan på 24-7 overfor medierne, men jeg også kunne holde ferie og have pauser,” siger Stig Elling til standby.dk

I jobannoncen stod, at den nye medarbejder ”får ansvar for al ekstern og intern kommunikation (PR). Du vil således skulle repræsentere Star Tour på de sociale medier og tilsvarende digitale platforme, på TV og andre relevante kommunikationskanaler.”

I annoncen hed det bl.a. også: ”En væsentlig del af dit arbejde er at holde løbende kontakt til medierne, formidle historier gennem pressemeddelelser, artikler, blogs m.m. samt afholde pressemøder og presseture.

Du refererer ind i marketingfunktionen, hvorfor det er vigtigt, at du føler dig hjemme i krydsfeltet mellem journalistik og markedsføring.”

Stig Elling forventer at være klar med den nye kommunikationsmedarbejder ”om et par måneder.”