Star Tours bedste vintersæson

I Danmark valgte 40% flere kunder at rejse med Star Tour og ifølge adm. direktør Birthe Madsen har man dermed formentlig haft den stærkeste vækst den forgangne vinter:

 

”Jeg vurderer, at vi er den danske rejsearrangør, der har vækstet mest i vinter, specielt fra de jyske lufthavne, og vores indtjening på 53,5 millioner kroner er samtidig mere end det dobbelte af vores nærmeste konkurrents. Det betyder, vi kan tillade os at konkludere, vores vækststrategi er godt på vej til at lykkes”, mener Birthe Madsen.

 

Oprør i Egypten betød massivt flere rejsende til De Kanariske Øer denne vinter, og øerne, specielt Gran Canaria, stod da også for den største vækst i antal danske besøgende i sæsonen. Hver 4. dansker, der holdt ferie på Gran Canaria, rejste med Star Tour.

 

”Star Tour estimerer at have haft ca. 25% af det totale marked for charterrejser i vintersæsonen og sidder på 65% af chartermarkedet til Thailand. Vi har oprustet markant fra i sær Aalborg, Aarhus og Billund Lufthavne, og fremover fastholder vi vores vækststrategi, dog i et lidt roligere tempo, med det mål igen at blive nummer ét på indtjening, på størrelse og kundetilfredshed”, fortæller Birthe Madsen.

Skrevet af Flemming Juul