Fårup Sommerland lancerer ny app, der skal gøre det nemmere at være gæst i det nordjyske sommerland – der er blandt andet info om ventetider på de mest populære forlystelser.
Den nye Fårup App skal gøre det lettere for gæster at planlægge deres besøg – og ikke mindst at håndtere sæsonkort og billetter.
”I bund og grund er oplevelsen i Fårup jo analog, og det har vi ikke tænkt os at ændre. Men målet med vores nye app er at gøre en række praktiske forhold lettere for vores gæster, der efterhånden har forventning om at kunne klare det meste fra telefonen. App’en skal gøre det lettere at være gæst hos os,” siger marketingchef i Fårup Sommerland, Rasmus Mortensen, i en pressemeddelelse.
Via app’en kan der både købes og håndteres billetter og sæsonkort så for eksempel alle i familiens sæsonkort kan være samlet på telefonen. Derudover vil det være muligt at få overblik over kø-tider på udvalgte forlystelser, koncerter og events i parken samt åbningstider i Aquaparken.
Det er naturligvis stadig stadig muligt at købe og benytte traditionelle sæsonkort og fysiske billetter i Fårup Sommerland.
”Digitalt fokus er en nødvendighed”
Den nye Fårup App, der kan downloades via App Store og Google Play, er produceret i samarbejde med Aalborg-virksomheden Combine. App’en er nyeste tiltag i en omfattende digitalisering af Fårup Sommerland, der desuden har omfattet en opgradering af hjemmesiden, nyt bookingsystem og en ny webshop.
”Digitalt fokus er en nødvendighed, hvis man vil drive virksomhed i dag – og i fremtiden ikke mindst. Derfor har Fårup Sommerland de seneste år gennemgået en omfattende digital omstilling, som vi forsøger at tænke ind i alle aspekter af forretningen. Det er en omfattende og ressourcekrævende proces, men vi ser det som en investering i at skabe bedre oplevelser for vores gæster,” siger Rasmus Mortensen.
Fårup Sommerland åbnede i 1975 – og fik i 2016 sit eget hotel, Hotel Fårup med 51 værelser. Sidste år havde forlystelsesparken cirka 600.000 gæster, hvoraf 80 procent var danske.
Den nordjyske forlystelsespark modtog tidligere i år Havfrueprisen, der uddeles af Danske Rejsejournalister. Baggrunden var blandt andet, at Fårup Sommerland sidste år for fjerde år i træk placerede sig i Top 3 ved afstemning i fagjury over Europas bedste forlystelsesparken med op til en million årlige besøgende. Bag kåringen står det internationale tidsskrift ”Kirmes & Park Revue.”
Relaterede artikler:
Ny direktør i Fårup Sommerland