Steigenberger er det fineste varemærke i den store tyske hotelkæde Deutsche Hospitality, der snart vil bebude åbning af sit første hotel i Norden, muligvis i Danmark. Foto: Deutsche Hospitality.

Stor tysk hotelkæde til Danmark

Deutsche Hospitality, der foreløbig har 120 hoteller fordelt på fire varemærker, vil indenfor et par måneder løfte sløret for sit første hotel i Skandinavien.

Hotelkæden Deutsche Hospitality købte forleden danske Zleep Hotels, men Deutsche Hospitality – tidligere kendt som Steigenberger Hotel Group – vil også have egne hoteller i Danmark og resten af Norden.

Det oplyser koncernchef for Deutsche Hospitality, Thomas Willms, til STANDBY.dk

Der bliver ikke tale om at omdøbe nogle af de foreløbig ti Zleep Hotels i Danmark og det enlige i Sverige. I stedet vil Deutsche Hospitality ind med et eller flere af sine egne varemærker. De omfatter det mest kendte, Steigenberger Hotels and Resorts, samt Maxx by Steigenberger, Jaz in the City og IntercityHotel.

”Med et miks af moderne, ungdommelige byer, venlige indbyggere og en storslået natur er Skandinavien klart et upcoming marked for os i Europa,” siger Thomas Willms og fortsætter:

”Zleep har vist at man kan tiltrække gæster til hoteller med god kvalitet og et overbevisende koncept. At vi nu er medejer af Zleep er adgangsbilletten for Deutsche Hospitality til den skandinaviske og nordiske region, også for vores eksisterende varemærker.”

”Rent konkret, fortsætter koncernchefen for Deutsche Hospitality, så kigger vi efter muligheder for alle vores varemærker i Skandinavien. Da vi allerede har hoteller i Nordtyskland og dermed tæt på grænsen til Danmark, kunne Danmark blive vores første skridt ind i Skandinavien. Men også Norge, Finland og Sverige er interessante markeder for os.”

Vi mener der er plads til et luksusvaremærke som Steigenberger – eller IntercityHotel-varemærket i hjertet af en storby eller ved en lufthavn, siger Thomas Willms og tilføjer:

”Vi har også det pulserende varemærke Jaz in the City og vores nye Maxx by Steigenberger. Vi er åbne for nye investeringer og vil oplyse om vores første konkrete projekt i Skandinavien indenfor de næste to måneder.”

Kigger på flere muligheder
Thomas Willms siger også, at der kun er ganske få byer at et luksusvaremærke som Steigenberger kan indpasses. ”Her skal vi bruge en bygning med historie på en højt profileret destination eller en smuk beliggenhed ude på landet.

Skal det være et Jaz in the City skal det være på en hotspot destination med et livligt miljø og et aktivt kulturliv, mens et IntercityHotel kan passes ind flere steder – og det samme er endnu mere tilfældet for Maxx by Steigenberger,” siger Thomas Willms.

Deutsche Hospitality og dets hoteller i udlandet repræsenteres i Norden af danske Atlantic Link.

Relaterede artikler:

Dansk hotelkæde solgt til Tyskland

Zleep Hotels udskiller datterselskab

Aarhus i samarbejde med Airbnb