Der var over 200 rejsebureauagenter og repræsentanter fra 65 leverandører til rejsebranchen ved årets Worldwide Workshops hos PATA Danmark. Foto: Preben Pathuel.

Stort rykind til rejsebranchens største workshops

Med deltagelse af næsten 350 rejsebureauagenter i Aarhus og København samt over 60 leverandører til rejsebranchen har PATA Danmark netop afviklet sine årlige Worldwide Workshops.

Ingen andre årlige workshops i den danske rejsebranche samler så mange deltagere og udstillere som PATA Danmark år efter år får trommet sammen til sine to årlige Worldwide Workshops. PATA er samtidig den største og mest aktive forening i den danske rejsebranche.

Klik for stort format. Til PATA-messe i København – fra venstre Klaus Bigum, chef for consumer sales hos blandt andet British Airways, rejsekonsulent Pia Mikkelsen fra Selected Tours, samt Christian Dottorini, chef for leisuresalget hos blandt andet Air France KLM. Foto: Preben Pathuel.

Det smarte ved konceptet er, at her kan rejsebureauagenter og leverandører se hinanden i øjnene – hvilket er umuligt i det daglige, da flyselskaber, destinationer, hotelkæder og så videre ikke har mandskab til at besøge alle de rejsebureauer, de gerne vil.

På de to årlige PATA (Pacific Asia Travel Association) Worldwide Workshops i Aarhus og København er der naturligvis ikke tid til at indgå store millionaftaler. Men har for eksempel rejsebureauerne et konkret problem, kan de få bestilt tid til en snarlig drøftelse af deres udfordring lige som de kan høre nyt fra leverandørerne.

Årets to PATA-workshops blev onsdag holdt på Comwell Aarhus og i dag, torsdag, i København på Tivoli Hotel & Congress Center. Sammenkomsten i Aarhus havde tiltrukket 135 rejsebureauagenter, mens der i København var lige over 200, herunder med de særligt inviterede og ”importerede” fra blandt andet rejsebureauer i Sydsverige.

Til sammenligning havde de to PATA-workshops sidste år deltagelse af næsten 300 rejsebureauagenter.

Fra Botswana til Aalborg
Rejsebureau-agenterne kunne på de to workshops over 60 leverandører – i form af for eksempel flyselskaber, hotelkæder og destinationer, der havde tilmeldt sig som udstillere. Der er stor interesse for leverandørerne for at deltage i de to workshops, hvor de kommer i nærkontakt med en lang række rejsebureauer. Allerede inden sommerferien i år havde over 50 udstillere bestilt plads ved de to sammenkomster.

Klik for stort format. Kolleger fra det jyske var også på plads i Tivoli Hotel & Congress Center. Marketingchef i Aalborg Lufthavn, Rikke Mølgaard, flankeret af kolleger fra salgsafdelingen hos danske Sun-Air, Alice Sloth, til venstre, og Jette Nørskov. Foto: Preben Pathuel.

Blandt debutanterne til årets to workshops var Aalborg Lufthavn, Botswana Tourism, Explore (engelsk firma med over 400 rundrejser i hele verden), Hainan Airlines, Air Baltic med Liepāja Region Tourism Information Office, Royal Jordanian og så var Tourism Malaysia tilbage til PATA Danmarks Worldwide Workshops i Aarhus og København.

Relaterede artikler:

PATA på rekordkurs med årlige workshops

PATA holdt oktober-fest for rejsebranchen

Mange fejrede danske Sun-Air