Strawberrys ejer Petter Stordalen præsenterer navneskiftet. (Foto: Strawberry | PR)

Strawberry: Atter et navneskifte på vej

I løbet af sommeren vil et nyt navn pryde facaden på Sveriges nationalarena, da der er blevet indgået en aftale som betyder, at den vil blive opkaldt efter den norske hotelkoncern Strawberry.

I maj sidste år skiftede godt 230 hoteller navn fra Nordic Choice Hotels til Strawberry, men det er tilsyneladende ikke gjort med det. Nu fortæller den norske hotelkoncern nemlig, at endnu en navneændring venter i løbet af juli i år.

Denne bliver dog væsentligt mindre omfattende, da det blot drejer sig om, at Sveriges nationalarena Friends Arena, som ligger i Solna ved Stockholm, skifter navn således, at denne i fremtiden vil være kendt som Strawberry Arena.

Det er resultatet af en aftale, som kæden har indgået med virksomheden Stockholm Live, der blandt andet driver arenaen, som er landets nationalstadion og har en kapacitet på henholdsvis 53.000 tilskuere til fodboldkampe og 67.500, når den danner ramme om koncerter.

Hidtil har arenaen haft navn efter nonprofitorganisationen Friends, hvis arbejde går ud på at stoppe mobning af børn.

Vil forsøge at sælge ophold, forplejning og oplevelser
Strawberry oplyser, at man fremover vil benytte sig af muligheden for at afvikle arrangementer på arenaen for medlemmerne af kædens bonusprogram samt tilbyde kunder en samlet pakke bestående af indkvartering, mad og forskellige oplevelser på Strawberry Arena.

Det kan lade sig gøre, da den norske koncern i forvejen driver hotellerne Quality Hotel Friends samt Comfort Hotel Solna, der ligger i direkte tilknytning til arenaen, hvor Strawberry får egen indgang samt et antal lounges.

Petter Stordalen, der ejer den norske hotelkoncern sammen med sin familie samt blandt andet 40 procent af Nordic Leisure Travel Group, slår fast, at han – med egne ord – er utroligt stolt af, at man er nået til enighed om navneændringen.

”Det nye navn, Strawberry Arena, symboliserer oplevelser og mangfoldighed. Det bliver en arena fyldt med energi, mod og spænding. Her skal de bedste koncerter spilles, her vil fodboldfans græde og juble, og her vil der være plads til alle.”

Skal være med til at ændre opfattelsen
Stockholm Live håber, at samarbejdet med Strawberry vil føre til, at der fremover vil finde endnu flere begivenheder sted i arenaen. I år er der allerede planlagt en række forskellige arrangementer.

Det drejer sig blandt andet om fodboldkampe med lands- og klubhold, konferencen Tech Arena, Sweden International Horse Show og Melodifestivalen, der er den svenske pendant til Melodi Grand Prix. I tillæg hertil vil verdensnavne såsom Taylor Swift, Pink og Bruce Springsteen også slå vejen forbi.

Hotelkoncernens digitale direktør Carl Oldsberg påpeger, at aftalen repræsenterer et betydningsfuldt strategisk skridt for selskabet.

”Det er en vigtig milepæl for os i Sverige. De fleste opfatter os som en hotelvirksomhed, men vi tilbyder alt fra små oplevelser, der kommer krydderi på hverdagen, til ’once in a lifetime’-oplevelser.”


Relaterede artikler:

Hotelkædes bonusprogram kobles til Hurtigruten

Strawberry og Norwegian indleder samarbejde

Beyonce-koncerter giver fyldte hoteller i Stockholm