Gøteborg vil vise flaget under weekendens Ferie for Alle i Messecenter Herning – blandt andet med deltagelse af den enorme forlystelsespark, Liseberg. Pressefoto: Maja Härnqvist.

Svensk destination i stærk opstilling på Ferie for Alle

Rederiet Stena Line er sammen med tre af Gøteborgs største attraktioner – Liseberg, Universeum og World of Volvo – klar til weekendens rejsemesse i MCH. Der skal hentes flere danske turister.

Det svenske rederi Stena Line, der blandt andet sejler fra Frederikshavn til Gøteborg, er til weekendens Ferie for Alle-rejsemesse i Messecenter Herning gået sammen med tre af Gøteborgs største turistattraktioner for at trække flere danske turister til byen.

Dermed er det svenske firkløver på plads i Hal M, den største af udlandshallerne. Udover selve Stena Line drejer det sig også om Liseberg, Sveriges største forlystelsespark (der også arbejder med planerne om det enorme vandland Oceana Water Park) og om de to nærliggende attraktioner, Universeum og World of Volvo.

I en pressemeddelelse skriver Stena Line, at rederiet spiller en central rolle i at forbinde Danmark og Sverige med sin færgerute mellem Frederikshavn og Gøteborg – og at det her i 2025 er Stena Lines mål at forbinde endnu flere danskere med Sveriges næststørste by.

Derfor er færgerederiet gået sammen med tre af Gøteborgs største turistattraktioner for at vise, hvorfor byen er et oplagt valg for danskere, der søger storbyoplevelser, familieaktiviteter og nem transport, hedder det i en pressemeddelelse.

Større satsning for at styrke Gøteborgs position på det danske marked
I pressemeddelelse siger Ulf Staff, travel commercial manager for Danmarksregionen hos Stena Line:

“Danskerne har fået øjnene op for Gøteborg som en tilgængelig og attraktiv destination, men vi vil gerne gøre det endnu nemmere at vælge byen som rejsemål. Derfor vil vi sammen med vores partnere vise, hvordan Gøteborg tilbyder en bred vifte af oplevelser – fra forlystelser og kultur til gastronomi og shopping.”

På Ferie for Alle vil Stena Line præsentere sine nyeste initiativer for at tiltrække flere danske rejsende, samtidig med at de deler indsigter i rejsetrends mellem Danmark og Sverige.

Samarbejdet med Liseberg, Universeum og World of Volvo er del af en større satsning, hvor transport, oplevelser og markedsføring går hånd i hånd for at styrke Gøteborgs position i det danske marked, oplyses det.

Messecenter Herning forventer i alt at tiltrække omkring 55.000 besøgende til Ferie for Alle under rejsemessen fredag, lørdag og søndag i den kommende weekend.

 

Relaterede artikler:

Liseberg: “Kapacitetsbegrænsninger giver gladere gæster”

Rejsebrancheprofil stopper som direktør for World of Volvo

Liseberg vil holde åbent året rundt