Paul Sikic, der i 10 år var nordisk chef for det kroatiske turistråd i Norden, er kommet til PR- og repræsentationsbureauet Ehrenberg Sørensen. Her skal han stå i spidsen for rejsebrancheturisme.
Ehrenberg Sørensen Kommunikation, ESK, bliver det tredje nordiske PR-, kommunikations- og repræsentationsbureau, Paul Sikic har arbejdet for. Han har tidligere været knap tre år hos en af de store spillere, Related, samt senere to år hos United Spirit Nordic.
Paul Sikic er kendt af mange i rejsebranchen for sine ti år fra 2008 til 2018, hvor han stod i spidsen for Det Kroatiske Turistråd i Norden som nordisk turistchef. Det kroatiske Turistråd findes angiveligt stadig på det nordiske marked, men udsender så vidt vides ingen pressemeddelelser.
Hos Ehrenberg Sørensen, der har omkring 30 medarbejdere fordelt på sine kontorer i København, Malmø, Stockholm og Hamborg, er Paul Sikic blevet ansat i rejsehandelsteamet med titel som seniorrådgiver og Head of Trade Tourism.
I pressemeddelelsen skriver Ehrenberg Sørensen, at Paul Sikic med næsten 20 års erfaring i turistindustrien, herunder ledende stillinger hos Related og det Kroatiske Nationale Turistkontor, bringer ”en omfattende ekspertise og en dyb forståelse af de nordiske markeder til teamet.”
Indenfor rejsebranchen har Ehrenberg kunder som, nævnt alfabetisk, CruiseBaltic, Finnair, Kanarieøerne, Molslinjen, Salzburgerland, Scandlines, Snälltåget, Stena Line og en række svenske destinationer.
Et strategisk skridt
I en pressemeddelelse siger Allan Sonne Sørensen, administrerende direktør og medejer af Ehrenberg Sørensen Kommunikation:
“Vi har altid haft et fokus på rejsebranchesektoren, og at få Paul Sikic ombord er et strategisk skridt for at udvide og uddybe vores indsats på dette område.
Paul Sikics omfattende erfaring og ekspertise på de nordiske markeder vil hjælpe os med at forbedre vores tilbud og drive yderligere vækst,” siger Allan Sonne Sørensen.
Selv siger Paul Sikic i pressemeddelelsen: “Jeg ser frem til at være med til at udvide ESK yderligere inden for travel trade. Mit mål er at integrere rejsebranchen endnu dybere i forretningen og skabe synergier med ESK’s andre sektorer som mad, vin og transport, for at kunne tilbyde vores kunder en mere omfattende pakke.”
Relaterede artikler:
Tyrkiet vil have tydeligere skandinavisk turismeprofil
Kendt rejsebrancheprofil i nyt job
Dansk repræsentationsbureau ansætter turistchef